Vol. 18 No. 2 (2022): Julio - Diciembre:

Editorial

Editorial

Pantoja Suárez Paula Tatiana

Article Visits 133 | PDF Visits 179 | pp. 7-11 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2023.18.2.1

Articulating the human capabilities approach to science education in rural contexts: analysis of academic productions 2010-2021

Articulando el enfoque de capacidades humanas a la educación en ciencias en contexto rural

García Calvo Mónica Ofelia

Article Visits 68 | PDF Visits |

POLICIES FOR SECONDARY EDUCATION IN ARGENTINA 1990-2020

POLÍTICAS PARA LA EDUCACIÓN SECUNDARIA EN LA ARGENTINA 1990-2020

Navarrete Cazales Zaira

Article Visits 57 | PDF Visits |

Autism spectrum disorder and assessment

Evaluación y trastorno del espectro autista

Posada Silva Wadis, Salazar, Echavarría Carolina

Article Visits 101 | PDF Visits |

An investigative approach for the use of the gamification in the learning of programming languages

Una aproximación investigativa para el uso de la gamificación en el aprendizaje de lenguajes de programación

Ardila-Muñoz Jimmy Yordany, Molina-Sosa Diego Alejandro

Article Visits 50 | PDF Visits |

Policies For Secondary Education In Argentina 1990-2020

Políticas para la educación secundaria en argentina 1990-2020

Navarrete Cazales Zaira

Article Visits 192 | PDF Visits 133 | pp. 13-42 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2023.18.2.2

Building peace speeches with the radio novel: "Sayings, sayings and misfortunes of the school"

Construyendo discursos de paz con la radionovela: “Dichos, dichas y desdichas de la escuela”

Vargas López Hernán Humberto

Article Visits 58 | PDF Visits |

Building peace speeches with the radio series: “Sayings, happiness and misfortunes of the school”

Construyendo discursos de paz con la radionovela:“Dichos, dichas y desdichas de la escuela”

Gómez Chica Sandra Marcela, Gaviria Zuluaga Julián Gregorio, Dávila Manrique Verónica, Carmona González Diana Esperanza, Vargas López Hernán Humberto

Article Visits 192 | PDF Visits 104 | pp. 43-70 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2023.18.2.3

Emotions related to teaching Biology and teaching to argue in Biology

Emociones al enseñar Biología y enseñar a argumentar en Biología

Ruiz Ortega Francisco Javier, Rodas Rodriguez José Mauricio

Article Visits 271 | PDF Visits 144 | pp. 71-93 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2023.18.2.4

A Research Approach To The Use Of Gamification In Learning Programming Languages

Una Aproximación Investigativa Para El Uso De La Gamificación En El Aprendizaje De Lenguajes De Programación

Ardila Muñoz Jimmy Yordany, Molina Sosa Diego Alejandro

Article Visits 302 | PDF Visits 160 | pp. 95-119 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2023.18.2.5

Proposal for the Teaching of the Didactics of astronomy from a dimensional perspective around the disciplinary, sociocultural and interactional aspects

Propuesta de Enseñanza de la Didáctica de la Astronomía a partir de una perspectiva dimensional, en torno a lo disciplinar, sociocultural e interaccional

Castiblanco Abril Olga Lucía, Vizcaíno Arévalo Diego Fabián

Article Visits 412 | PDF Visits 146 | pp. 121-146 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2023.18.2.6

Assessment and Autism spectrum disorder: meanings of social actors

Evaluación y trastorno del espectro autista: significados de los actores sociales

Salazar Echavarría Carolina, Posada Silva Wadis Yovany

Article Visits 470 | PDF Visits 262 | pp. 147-173 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2023.18.2.7

A skills framework in the context of a digital ecosystem: an engine for social inclusion in developing countries

Un marco de competencias en el contexto de un ecosistema digital: un motor para la inclusión social en los países en desarrollo

Arbeláez Rendón Mauricio, Lotero Vélez Laura, Loaiza Yasaldez Eder

Article Visits 232 | PDF Visits 132 | pp. 175-196 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2023.18.2.8

Articulating the human capabilities approach to science education in rural contexts: analysis of academic productions 2010-2021

Articulando el enfoque de capacidades humanas a la educación en ciencias en contexto rural: análisis de producciones académicas 2010-2021

García Calvo Mónica Ofelia, Garzón Barragán Isabel

Article Visits 196 | PDF Visits 112 | pp. 197-220 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2023.18.2.9

The game as a pedagogical strategy for the development of logical-mathematical thinking in early childhood

El juego como estrategia pedagógica para el desarrollo del pensamiento lógico matemático en la primera infancia

Cano Valderrama Viviana, Quintero Arrubla Sonia Ruth

Article Visits 2548 | PDF Visits 1065 | pp. 221-239 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2023.18.2.10

The phenomenological method in educational research: a systematic review

El método fenomenológico en investigación educativa: una revisión sistemática

Castillo López María, Romero Sánchez Eduardo, Mínguez Vallejos Ramón

Article Visits 4189 | PDF Visits 1468 | pp. 241-267 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2023.18.2.11

Tabla de contenido

Tabla de contenido

-- --

Article Visits 54 | PDF Visits 28 |

Sistema OJS - Metabiblioteca |