Vol. 8 (2014): Enero - Diciembre:

Presentation

Presentación

Londoño López Felipe César

Article Visits 5 | PDF Visits 1 | pp. 5 |

Editorial

Editorial

Zuluaga Gómez Rubén Darío

Article Visits 3 | PDF Visits 1 | pp. 6-7 |

Documentary strategies in contemporary theatre practice: the actor in the edges of the theatre scene

Estrategias documentales en la práctica teatral contemporánea: el actor en los bordes de la escena teatral

Urraco Juan Manuel

Article Visits 3 | PDF Visits 4 | pp. 11-24 |

What policies for art sciences: towards a radicant cartography

Qué políticas para las ciencias del arte: hacia una cartografía radicante.

Dubatti Jorge

Article Visits 3 | PDF Visits 1 | pp. 25-41 |

Introduction to valere novarina’s thought from his letter to the actors

Introducción al pensamiento de valère novarina a partir de su carta a los actores

Loaiza Zuluaga Luis Fernando

Article Visits 5 | PDF Visits 1 | pp. 42-52 |

Woman, war and memory. From the image to performer’s body

Mujer, memoria y guerra. De la imagen al cuerpo del performer.

Salcedo Jiménez Oriana del Mar

Article Visits 3 | PDF Visits 2 | pp. 53-63 |

García lorca’s play-writing, maternal cultural study

El teatro de García Lorca, maternal estudio cultural

Quiroz Londoño Héctor Leandro

Article Visits 7 | PDF Visits 6 | pp. 64-75. |

Tomato theatre. A reflection about acting techniques for cyborgs.

Tomate teatro. Una reflexión en torno a técnicas de actuación para cyborgs.

Garrido Jimena Inés

Article Visits 3 | PDF Visits 1 | pp. 76-86 |

Esther goris as eva perón Juan Carlos Desanzo’s film. Acting construction of a political body

Esther goris como eva perón en el film de Juan Carlos Desanzo. La construcción actoral de un cuerpo político.

Trombetta Jimena Cecilia

Article Visits 4 | PDF Visits 1 | pp. 87-95 |

Digital body as a substratum of being body. Fundamental category of the digital performance “huellas digitales” (“digital fingerprints”)

Cuerpo digital como sustrato del ser cuerpo. Categoría fundamental del performance digital “huellas digitales”.

Ariza Gómez Daniel Enrique

Article Visits 3 | PDF Visits 1 | pp. 96-109. |

The tragedy of the inverse theater about armero: a proposal of drama, staging and actuation

La tragedia del teatro inverso sobre armero: una propuesta de dramaturgia, puesta en escena y actuación

Sánchez Quintero Carlos Alberto

Article Visits 7 | PDF Visits 4 | pp. 110-120 |

Prophets in motion on the scene

Profetas en movimiento en la escena

Silva Soraia

Article Visits 5 | PDF Visits 2 | pp. 121-130 |

My experience with the layton method

Mi experiencia con el método layton

Suárez Álvarez Jorge Iván

Article Visits 6 | PDF Visits 2 | pp. 131-143 |

Dynamic body actions. Interpretation of the scenic performer body work in modern theatre from the principle of balance alteration.

Las acciones corporales dinámicas. Interpretación del trabajo corporal del intérprete escénico en el teatro moderno a partir del principio de alteración del equilibrio.

Sierra M. Sergio

Article Visits 8 | PDF Visits 3 | pp. 144-159 |

The actor as an interpreter

El actor como intérprete

González Betancur Juan David

Article Visits 5 | PDF Visits 2 | pp. 160-169 |

Dialogues of experience- intensive exploration work on the suspended body

Diálogos de experiencia – trabajo intensivo de exploración del cuerpo suspenso

Garcia Millás Claudia Regina, Noboa Cueva María Fernanda

Article Visits 7 | PDF Visits 1 | pp. 170-180 |

Direction, memory and gender

Dirección, memoria y género

Hurtado Sáenz Liliana

Article Visits 2 | PDF Visits 2 | pp. 181-194 |

Cassirer vs artaud en el lenguaje

Cassirer vs artaud en el lenguaje

Zuluaga Gómez Rubén Darío

Article Visits 3 | PDF Visits 1 | pp. 195-200 |

The biographic space of the luna lunera company: memory, narrative and performance

El espacio biográfico de la compañía luna lunera: Memoria, narrativa y performance

Mendes Francelino Elton, de Andrade Lucimara

Article Visits 4 | PDF Visits 1 | pp. 201-212 |

Reflections on the process of “la devota” (“the devotee”) character creation from the play “si el río hablara…” (“if the river spoke…”) in the collective creation perspective

Reflexiones sobre el proceso de creación del personaje “la devota” de la obra “si el río hablara” en la perspectiva de creación colectiva

Escobar Aillón Alexandra

Article Visits 5 | PDF Visits 1 | pp. 213-227 |

El cuarto rojo

El cuarto rojo

Carvajal Jonny Fernando

Article Visits 4 | PDF Visits 2 | pp. 231-234 |

Entre platos

Entre platos

Castillo Salazar Elizabeth

Article Visits 3 | PDF Visits 2 | pp. 235-237 |

A un paso de la muerte

A un paso de la muerte

Valencia Edwin

Article Visits 2 | PDF Visits 2 | pp. 238-240 |

Acting and directing in the school

Actuar y dirigir en la escuela

Martínez Contreras María del Mar

Article Visits 3 | PDF Visits 1 | pp. 243-250 |

Deepening in actuation through projects

Profundización en actuación por proyectos

Molina Cruz Juan Camilo

Article Visits 3 | PDF Visits 1 | pp. 251-257 |

Sistema OJS - Metabiblioteca |