Vol. 13 No. 1 (2017): January - June:

Editorial

Editorial

Taborda Chaurra Javier

Article Visits 82 | PDF Visits 83 | pp. 7-15 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2017.13.1.1

The curricula in students and profesors of the educational training programs at Universidad de Caldas in the city of Manizales: meaning and sense

El curriculum en estudiantes y profesores de los programas de formación de educadores de la Universidad de Caldas de la ciudad de Manizales: significados y sentidos

Portela Guarin Henry , Taborda Chaurra Javier, Loaiza Zuluaga Yasaldez Eder

Article Visits 2035 | PDF Visits 1030 | pp. 17-46 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2017.13.1.2

Characterization of the professional development of students of a master in education program. a case study

Caracterización del desarrollo profesional de estudiantes de un programa de maestría en educación. un estudio de caso

Marín Cano Martha Liliana, Palacio Berna Juan Carlos

Article Visits 111 | PDF Visits 53 | pp. 47-64 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2017.13.1.3

Outlook on distance learning in Mexico

Panorama de la educación a distancia en México

Navarrete Cazales Zaira, Manzanilla Granados Héctor Manuel

Article Visits 7188 | PDF Visits 6616 | pp. 65-82 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2017.13.1.4

Collaborative pedagogical strategies in school practices in elementary education

Estrategias pedagógicas colaborativas en las prácticas escolares en educación básica

Echeverry Arcila Claudia Patricia, Quintero Vergara Helmer, Gutiérrez Giraldo Martha Cecilia

Article Visits 914 | PDF Visits 586 | pp. 83-104 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2017.13.1.5

Playing as a pedagogical mediation in the community of a protection institution, an experience full of meanings

El juego como mediación pedagógica en la comunidad de una institución de protección, una experiencia llena de sentidos

Tamayo Giraldo Alejandro, Restrepo Soto Jaime Alberto

Article Visits 4285 | PDF Visits 2338 | pp. 105-128 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2017.13.1.6

School coexistence. between the ought to be and the reality

La convivencia en la escuela. entre el deber ser y la realidad

Peña Figueroa Paula Patricia , Sánchez Prada Jacqueline, Ramírez Sánchez Jacqueline

Article Visits 2954 | PDF Visits 1690 | pp. 129-152 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2017.13.1.7

Youth, citizenship and political inclination: a reading from the classroom

Juventud, ciudadanía y posicionamientos políticos: una lectura desde el aula de clase

Echavarría Grajales Carlos Valerio, Carmona González Diana Esperanza

Article Visits 238 | PDF Visits 131 | pp. 153-178 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2017.13.1.8

Recent history and teaching of the recent and current armed conflict of Colombia in schools and universities around the country

Historia reciente y enseñanza del conflicto armado reciente y actual de Colombia en colegios y universidades del país

Plazas Díaz Fabián Alfredo

Article Visits 1314 | PDF Visits 885 | pp. 179-200 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2017.13.1.9

Quality of the teacher-child interaction in the classroom and the cognitive styles dimension of reflectivity-impulsivity

Calidad de la interacción docente-niño en el aula y los estilos cognitivos en la dimensión reflexividad-impulsividad

Amalia Alexandra Ovalle , Tobón Gloria del Carmen

Article Visits 828 | PDF Visits 496 | pp. 201-222 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2017.13.1.10

Table of contents

Tabla de contenido

RLEE

Article Visits 39 | PDF Visits 13 |

Bandera

Bandera

RLEE

Article Visits 45 | PDF Visits 9 |

Sistema OJS - Metabiblioteca |