Vol. 7 No. 2 (2011): Julio - Diciembre:

-

Editorial

Tamayo Alzate Óscar Eugenio

Article Visits 92 | PDF Visits 42 | pp. 7-9 |

Motivational factors guiding the decision to enter the bachelor’s degree in education, biology and chemistry major at Universidad de Caldas, Manizales, Colombia

Factores motivacionales que orientan la decisión de ingresar a la Licenciatura en Biología y Química de la Universidad de Caldas, Manizales, Colombia.

Ruiz Ortega Francisco Javier, Rodas Rodríguez José Mauricio

Article Visits 161 | PDF Visits 39 | pp. 11-35 |

The cognitive gap: An educational reality which goes beyond the digital gap between urban and rural institutions in Manizales

La brecha cognitiva: Una realidad educativa que va más allá de la brecha digital entre las instituciones urbanas y rurales de Manizales.

Grisales García Nancy Stella

Article Visits 395 | PDF Visits 180 | pp. 37-56 |

Undergraduate (bachelor’s degree) —students’ creativity and academic performance in at universidad de caldas—

Creatividad y desempeño académico de estudiantes universitarios —Licenciaturas Universidad de Caldas—

Lara Coral Alicia, Álvarez Mejía María Luisa, Yepes Ocampo Juan Carlos

Article Visits 185 | PDF Visits 40 | pp. 57-66 |

Colombian normal schools: reforms and tensions in the secon half of the XX century.

Las Escuelas Normales Superiores colombianas: Reformas y tensiones en la segunda mitad del siglo XX

Loaiza Zuluaga Yasaldez Eder

Article Visits 552 | PDF Visits 371 | pp. 67-93 |

Contributions of motor functions to teaching

Aportes de la motricidad en la enseñanza

Franco Jiménez Alejandra María, Ayala Zuluaga José Enver

Article Visits 425 | PDF Visits 83 | pp. 95-119 |

Pedagogical obstacles of three preschool teachers in initial training

Los obstáculos pedagógicos de tres maestras preescolares en formación inicial

Cuellar Alzate Yenny, Tamayo Alzate Oscar Eugenio

Article Visits 231 | PDF Visits 59 | pp. 121-138 |

Neuro psychopedagocical protocol in multidimensional evaluation of attention déficit hyperactivity disorder – ADHD: A reasearch experience implementation

Protocolo neuropsicopedagógico en la evaluación multidimensional del trastorno por déficit atencional/hiperactividad –TDAH–: Implementación de una experiencia investigativa.

Varela C. Vilma, Montoya L. Diana Marcela, Tamayo O. Lukas, Restrepo G. Francia, Moscoso A. Óscar, Castellanos D. César Germán, Castro C. Paola Alexandra, González B. Liliana, Zuluaga V. Juan Bernardo

Article Visits 1452 | PDF Visits 838 | pp. 139-156 |

Sistema OJS - Metabiblioteca |