Vol. 20 No. 1 (2024): Enero-Junio:

Editorial

Editorial

Jaramillo Ocampo Diego Armando

Article Visits 52 | PDF Visits 123 | pp. 7-9 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.1.1

Strengthening the narrative text through the implementation of an interactive book

Fortalecimiento del texto narrativo a través de la implementación de una cartilla interactiva

Rodríguez-Ortiz Angélica María, Bula-Monterroza Graciela Susana, Vergara-Vergara Delfina, Vásquez-Campo Mileidy

Article Visits 116 | PDF Visits 83 | pp. 11-38 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.1.2

Implementation of the COIL methodology: a strategy to strengthen intercultural communicative competence

Implementación de la metodología COIL: una estrategia para el fortalecimiento de la competencia comunicativa intercultural

Pasuy-Guerrero Gladys Yolanda, Daza-Castañeda Andrés Felipe

Article Visits 97 | PDF Visits 102 | pp. 39-68 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.1.3

Teacher training in educational robotics: contributions from teachers of the Ondas-Minciencias Valle del Cauca Program

Formación docente en robótica educativa: aportes de los docentes del programa Ondas-Minciencias en el Valle del Cauca

Castillo-Vallejo Sandra Liliana, Reyes-Perez Lalo Wilderman

Article Visits 81 | PDF Visits 53 | pp. 69-89 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.1.4

Foundations of critical theory and configuration of critical pedagogy

Cimientos de la teoría crítica y configuración de la pedagogía crítica

Sánchez-Valencia Oscar David, García-Posada Jonathan Alexander, Quintero-Corzo Josefina

Article Visits 83 | PDF Visits 118 | pp. 90-112 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.1.5

Academic performance based on the “relative age effect” in rural Colombian schoolchildren

Rendimiento académico en función del “efecto de la edad relativa” en escolares rurales colombianos

Arias-Valencia Carlos Hernán, Ramos-Bermúdez Santiago

Article Visits 57 | PDF Visits 110 | pp. 113-135 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.1.6

The school garden as a pedagogical strategy to promote inclusive education:a systematic review

El huerto escolar como estrategia pedagógica para promover la educación inclusiva: revisión sistemática

Herrera Nieves Liliana Beatriz, De la Hoz-Vargas Verónica, Suarez-De la Peña Ana María, Ojeda-Álvarez Yohanis

Article Visits 165 | PDF Visits 126 | pp. 136-157 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.1.7

Body diversity in teaching-learning processes and classroom educational practices

Diversidad corporal en los procesos de enseñanza y aprendizaje y las prácticas educativas en aula

Padilla-Eraso Suleny María, Loaiza-Zuluaga Yasaldez Eder

Article Visits 98 | PDF Visits 84 | pp. 158-186 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.1.8

Initial training and teaching of numbers in preschool: teachers' narratives

Formación inicial y enseñanza del número en preescolar: narrativas docentes

Potosí-Cruz Liliana Andrea, Castillo-Vallejo Sandra Liliana, Alvarado Guzmán Lisbeth Lorena

Article Visits 99 | PDF Visits 62 | pp. 187-209 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.1.9

Table of Contents

Tabla de contenido

Universidad de Caldas

Article Visits 41 | PDF Visits 12 | pp. 5-6 |

Banner

Bandera

Universidad de Caldas

Article Visits 25 | PDF Visits 9 | pp. 2-3 |

Sistema OJS - Metabiblioteca |