Vol. 6 No. 2 (2010): Julio - Diciembre:

-

Editorial

Tamayo Alzate Óscar Eugenio

Article Visits 43 | PDF Visits 14 | pp. 7-9 |

Social representations of gender in the rural educational context

Representaciones sociales de género en el contexto educativo rural

Arias Peralta Johanna, Molano Vergara Paula Natalia

Article Visits 491 | PDF Visits 348 | pp. 11-35 |

Theaching contents for the subjunctive past perfect tense in spanish

Contenidos de enseñanza para el antecopretérito (pluscuamperfecto) de subjuntivo

Agudelo Montoya Claudia Liliana, Ramírez Osorio José Fernando

Article Visits 73 | PDF Visits 55 | pp. 37-57 |

Formal statements and social practices on family and education in the sovereign state of Bolivar, 1870-1880.

Discursos formales y prácticas sociales sobre la familia y la educación en el estado soberano de Bolívar, 1870-1880.

Pájaro Martínez Jasmar Jesús, Valiente Gutiérrez Julio, Luna Castilla Carlos Fanuel

Article Visits 59 | PDF Visits 24 | pp. 59-87 |

Pestalozzi revisited: Theoretical-educational digressions about “psychologization” of teaching, the intuition doctrine, elemental teaching and elemental education

Pestalozzi revisitado: Disquisiciones teórico-formativas sobre “psicologización” de la enseñanza, doctrina de la intuición, formación elemental, enseñanza elemental y educación elemental.

Runge Peña Andrés Klaus

Article Visits 124 | PDF Visits 81 | pp. 89-107 |

Relationship between education and the rising of awareness Piagetian mechanism

Relación de formación y el mecanismo Piagetiano de toma de conciencia

Taborda Chaurra Javier

Article Visits 107 | PDF Visits 41 | pp. 109-128 |

Political subjectivity in the education of educators. Study about the social sciences program at Universidad de Caldas

Subjetividad política en la formación de formadores. Estudio sobre la licenciatura de Ciencias Sociales de la Universidad de Caldas.

Portela García Juan Camilo, Portela Guarín Henry

Article Visits 72 | PDF Visits 22 | pp. 129-154 |

Collaborative culture in Caldas and Manizales: A view from civil emergency surface

La cultura colaborativa en Caldas y Manizales: Una mirada desde la superficie de emergencia civil

Castaño Duque Germán Albeiro, Valencia Martínez Julio César

Article Visits 59 | PDF Visits 21 | pp. 155-178 |

History teaching: Perspectives and challenges in higher education. Case study, history teaching in the social sciences program at Universidad de Caldas.

La enseñanza de la historia: Perspectivas y retos en la Educación Superior. Estudio de caso enseñanza de la historia en la licenciatura en Ciencias Sociales de la Universidad de Caldas.

Posada López Rocío del Pilar

Article Visits 312 | PDF Visits 158 | pp. 179-203 |

Sistema OJS - Metabiblioteca |