Vol. 16 No. 1 (2020): Enero - Junio:

Policies for teacher training in Colombia : a brief journey of the 19th and 20th centuries.

Políticas para la formación de maestros en Colombia : un breve recorrido siglos XIX y XX.

Loaiza Zuluaga Yasaldez Eder

Article Visits 145 | PDF Visits 113 | pp. 7-11 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2020.16.1.1

Mental models on the concept of environment for middle school indigenous students.

Modelos mentales sobre el concepto de ambiente en estudiantes indígenas de educación básica.

Navia Imbachí Carlos Hernando, Tamayo Alzate Óscar Eugenio

Article Visits 287 | PDF Visits 145 | pp. 13-46 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2020.16.1.2

Pre-professional representations of teaching : structural and comparative analysis between two groups of future teachers in Ontario.

Las representaciones pre-profesionales de la docencia : análisis estructural y comparativo entre dos grupos de futuros maestros de Ontario.

Marín Tamayo John Jairo

Article Visits 108 | PDF Visits 77 | pp. 47-69 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2020.16.1.3

Acquisition and development of the phonological level of spanish in 0 to 7 years old children, an approximation from linguistics and psycholinguistics.

Adquisición y desarrollo del nivel fonológico del español en niños de 0 a 7 años, una aproximación desde la lingüística y la psicolingüística.

Agudelo Montoya Claudia Liliana, Ramírez Osorio José Fernando, Pasuy Guerrero Gladys Yolanda

Article Visits 2117 | PDF Visits 1416 | pp. 70-92 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2020.16.1.4

Emotional education in teacher training organizations.

Educación emocional en las organizaciones formadoras de maestros.

Chica Palma Olga Cleosilda, Sánchez Buitrago Jorge Oswaldo, Pacheco Espejel Arturo Andrés

Article Visits 303 | PDF Visits 200 | pp. 93-120 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2020.16.1.5

Facilitating and disruptive dimensions of social behavior in students of a district educational institution in Barranquilla.

Dimensiones facilitadoras y perturbadoras de conducta social en estudiantes de una institución distrital de Barranquilla.

García Padilla Jholman Luis, Franco Montenegro Mónica Paola, Rico Ballesteros Reinaldo

Article Visits 220 | PDF Visits 98 | pp. 121-137 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2020.16.1.6

School-based prevention of alcoholism : components and evidence of effective programs.

Prevenir el alcoholismo desde los colegios : componentes y evidencia de programas de prevención.

Pineda Pedro, Rangel Lina, Celis Jorge

Article Visits 438 | PDF Visits 211 | pp. 138-162 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2020.16.1.7

Alterity and vocation : a bet to improve teaching processes in early childhood.

Alteridad y vocación : una apuesta para mejorar los procesos de enseñanza en la primera infancia.

Sánchez Rincón Natalia

Article Visits 374 | PDF Visits 250 | pp. 163-186 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2020.16.1.8

The didactic background of theater.

El trasfondo didáctico del teatro.

Grajales Acevedo Carolina, Posada Silva Wadis Yovany

Article Visits 621 | PDF Visits 350 | pp. 187-210 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2020.16.1.9

Conceptions of childhood that lie behind teaching practices of early childhood education teachers.

Concepciones de infancia que subyacen las prácticas pedagógicas de maestras de educación inicial.

García Martínez Omar Javier, Osorio Díaz María Eugenia

Article Visits 363 | PDF Visits 208 | pp. 211-232 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2020.16.1.10

Educational quality : documentary research from a socio-educational perspective.

Calidad educativa : un estudio documental desde una perspectiva socioformativa.

Martínez Iñiguez Jorge Eduardo, Tobón Sergio, López Ramírez Evangelina, Manzanilla Granados Héctor Manuel

Article Visits 3524 | PDF Visits 2082 | pp. 233-258 |

Integrating the virtual platform Memrise as a teaching tool for english vocabulary in foreign language students of second semester at a university.

Integración de la plataforma virtual Memrise como herramienta de enseñanza para vocabulario de inglés en estudiantes de lengua extranjera de segundo semestre en una universidad.

González Valencia Heriberto, Isaza Gómez German Darío, Idarraga Mayra Alexandra, Rodríguez Villaquiran Michelle

Article Visits 805 | PDF Visits 410 | pp. 259-284 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2020.16.1.12

Table of contents

Tabla de contenido

Loaiza Zuluaga Yasaldez Eder

Article Visits 56 | PDF Visits 33 |

Bandera

Bandera

Loaiza Zuluaga Yasaldez Eder

Article Visits 53 | PDF Visits 25 |

Sistema OJS - Metabiblioteca |