Vol. 20 No. 2 (2024): Julio - Diciembre:

Editorial

Editorial

Universidad de Caldas

Article Visits 0 | PDF Visits 0 | pp. 7-10 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.2.1

Multidimensional perspective of motivation and engagement in learning mathematics

Perspectiva multidimensional de la motivación y el compromiso en el aprendizaje de las matemáticas

Osorio-Cárdenas Andrea Milena, Lara-Escobar Rubén Darío, Tamayo-Álzate Oscar Eugenio

Article Visits 0 | PDF Visits 1 | pp. 11-46 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.2.2

Role of Artificial Intelligence in Basic Education: A Global Systemic Mapping Abstract

Rol de la Inteligencia Artificial en educación básica: un mapeo sistémico global

Santos - Vesga Adriana Rocío, Cáceres - Castellanos Gustavo, Ballesteros - Ricaurte Javier Antonio

Article Visits 0 | PDF Visits 1 | pp. 47-72 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.2.3

Educational communication with families in the rural area of Manizales: evaluation of the teaching role

La comunicación educativa con las familias en la zona rural de Manizales. Evaluación del rol docente

Galián Begoña

Article Visits 0 | PDF Visits 1 | pp. 73-99 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.2.4

Influence of English conversational clubs on speech anxiety

Influencia de los clubes de conversación en inglés en la ansiedad al hablar

Bohorquez Jimenez Francy Dayana, Diaz Yepes Nayelis Judith, Pupo Acosta Yesmin Adriana, Jaramillo Garcia Ginna Andrea, Castrillón Ángel Edison Ferney

Article Visits 0 | PDF Visits 2 | pp. 101-124 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.2.5

Pedagogical Practice and Perceptions of Trainee Teachers. Tensions and Possibilities in Teacher Education

Práctica pedagógica y percepciones de docentes practicantes. Tensiones y posibilidades en la formación de maestros

Ruiz Ospina Julián, Echeverri Giraldo José Hernán

Article Visits 0 | PDF Visits 1 | pp. 125-149 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.2.6

Neoliberalism, Meritocracy, and Inequality in education. Three axes of the same Problem

Neoliberalismo, meritocracia y desigualdad en educación. Tres ejes de un mismo problema

Posca-Cohen Marcelo, Bárcena-Orbe Fernando

Article Visits 0 | PDF Visits 1 | pp. 151-172 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.2.7

From fragmentary grammar to transversal grammar: relationship theory and use in teaching

De la gramática fragmentaria a la gramática transversal: relación teoría y uso en la enseñanza

Ibarra-Orrego Magda María, Ríos-Martínez Jhon Fredy, Ramírez-Osorio José Fernando

Article Visits 0 | PDF Visits 1 | pp. 173-197 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.2.8

Desirable scenarios for the teaching of the Humanities in higher education from the affective turn: an approach from political emotions

Escenarios deseables para la enseñanza de las Humanidades en la educación superior desde el giro afectivo: una aproximación desde las emociones política

Pineda Martínez Edgar Oswaldo, Orozco Pineda Paula Andrea

Article Visits 0 | PDF Visits 1 | pp. 199-230 |

DOI https://doi.org/10.17151/rlee.2024.20.2.9

Table of Contents

Tabla de contenido

Universidad de Caldas

Article Visits 0 | PDF Visits 0 |

Banner

Bandera

Universidad de Caldas

Article Visits 0 | PDF Visits 0 |

Sistema OJS - Metabiblioteca |