Vol. 5 No. 1 (2009): Enero - Junio:

-

Editorial

Tamayo Alzate Óscar Eugenio

Article Visits 19 | PDF Visits 10 | pp. 7-8 |

What is the current meaning of the epistemology-philosophy-pedagogy relation?

¿Cuál es el significado actual de la relación epistemología - filosofía - pedagogía?

Rodríguez Ortiz Angélica María

Article Visits 265 | PDF Visits 217 | pp. 9-25 |

The pedagogical practice of the normal schools teachers in Manizales: 1982-1994.

La práctica pedagógica del maestro de las escuelas normales de Manizales: 1982-1994

Pineda Rodríguez Yheny Lorena, Arbeláez Natalia

Article Visits 93 | PDF Visits 48 | pp. 27-56 |

The educable human being: Reasoning and feeling-a reflection on the educative labor

El Ser educable: Razón y sentir-reflexión en torno a la labor de educar

Infante Castaño Gloria Esperanza

Article Visits 370 | PDF Visits 171 | pp. 57-70 |

Senses underlying the pedagogical practices of the normal school’s teachers

Sentidos que subyacen a las prácticas pedagógicas de maestros de la Escuela Normal

Santamaría Luz Mery, Aristizábal Olivia, Gómez Ruby, Escobar Ruth Yamile, López María Dolores, Castelblanco Romero Pr. Jubal, Cifuentes César Augusto, Ospina Tabares Luz Mary, Murillo Jhon Jairo

Article Visits 48 | PDF Visits 24 | pp. 71-95 |

Hemofagogia del color the embarrassing heirs of political sectarianism. Part 1

Hemofagogia del color. Los herederos vergonzantes del sectarismo político. Parte 1

Castrillón Luis Felipe

Article Visits 75 | PDF Visits 41 | pp. 97-134 |

Integration of music knowledge: A didactic constructivist perspective

Integración del conocimiento de la música: Una perspectiva didáctica constructivista

Pérez Herrera Manuel Antonio

Article Visits 441 | PDF Visits 305 | pp. 135-154 |

Creating an interactive microworld in a rural educational institution

Creación de un micromundo interactivo en una institución educativa rural

Munévar Quintero Fabio Ignacio

Article Visits 53 | PDF Visits 89 | pp. 155-177 |

Sistema OJS - Metabiblioteca |