Vol. 6 No. 1 (2010): Enero - Junio:

-

Editorial

Tamayo Alzate Óscar Eugenio

Article Visits 102 | PDF Visits 22 | pp. 7-9 |

Education, a route of vital and meaningful experiences

La formación, un trayecto de experiencias vitales y significativas

Ospina Hincapié Paula Andrea

Article Visits 248 | PDF Visits 88 | pp. 11-27 |

Communicative interactions in the middle school: A case study

Las interacciones comunicativas en la educación básica secundaria: Un estudio de caso

Giraldo Rivas Carlos Andrés, Vélez Gutiérrez Carlos Fernando

Article Visits 527 | PDF Visits 283 | pp. 29-57 |

Difficulties for the introduction of the “semanticist family” into the natural sciences didactics

Dificultades para la introducción de la “familia semanticista” en la didáctica de las Ciencias Naturales

Ariza Yefrin, Lorenzano Pablo, Adúriz Bravo Agustín

Article Visits 226 | PDF Visits 111 | pp. 59-74 |

Scientific competences in the catalan context, a critical look to the term and its conceptualization in educational policy.

Las competencias científicas en el contexto catalán, una mirada crítica al término y su conceptualización en la política educativa.

Ruiz Ortega Francisco Javier

Article Visits 129 | PDF Visits 46 | pp. 75-93 |

Does reading and writing in the colombian university correspond to the modern age project?

¿La lectura y la escritura de la universidad colombiana corresponde con el proyecto de la modernidad?

Arias Arias Verónica, Agudelo Montoya Claudia Liliana

Article Visits 154 | PDF Visits 262 | pp. 95-109 |

Educational quality, from the actors connected with the educational sector in Barranquilla

La calidad educativa, desde los actores vinculados al sector educativo en Barranquilla

Hung Elias Said, Valencia Jorge, Turbay Marco, Benítez Barraza Martha

Article Visits 170 | PDF Visits 163 | pp. 111-132 |

The elementary school teachers’ conception of nature and science

Concepciones de naturaleza de la ciencia en profesores de educación básica

Tamayo A. Óscar Eugenio, Sánchez B. Carlos Arturo, Buriticá A. Olga Clemencia

Article Visits 227 | PDF Visits 232 | pp. 133-169 |

Sistema OJS - Metabiblioteca |