ISSN: 1900-9895

e-ISSN: 2500-5324

 

Revista Latinoamericana de Estudios Educativos (Latin American Journal of Educational Studies) is an open access scientific publication, has as its main purpose to present the educational community the results of reflections and research projects around the conceptual fields of education, pedagogy, curriculum and teaching. It also aims to become a permanent community support for teachers at various levels and educational settings.

Vol. 19 No. 2 (2023): Julio-Diciembre

El deseo fervoroso de un humanista esforzado

El deseo fervoroso de un humanista esforzado

Jaramillo Echeverri Luis Guillermo

Article Visits 17 | PDF Visits 22 | pp. 7-13 |

The educational and labor dispositions of secondary graduates. A comparative case study

Las disposiciones educativas y laborales de egresados de secundaria. Un estudio de caso comparativo

Montoya Arias Diana Milena, Castellanos Obregón Juan Manuel

Article Visits 27 | PDF Visits 21 | pp. 15-49 |

Construction of the concept of educational quality: a grounded theory study in official sector teachers

Construcción del concepto de calidad educativa: un estudio de teoría fundamentada en profesores del sector oficial

Duque Hansel, Méndez Jennifer

Article Visits 45 | PDF Visits 43 | pp. 51-77 |

Self-practices in teacher education. A state of the art on political subjectivity in education

Prácticas de sí en la formación de maestros. Un estado del arte sobre subjetividad política en educación

González Ulloa Elkin Orlando, Gómez Velásquez Sol Natalia (QEPD)

Article Visits 53 | PDF Visits 45 | pp. 70-103 |

Integration between Discourse Analysis and Emotion-Motivation in the Classroom

Integración entre el análisis discursivo y la emoción-motivación en el aula de clase

Cataño Henao Silvania, Tamayo Alzate Óscar Eugenio

Article Visits 30 | PDF Visits 18 | pp. 105-127 |

Changes associated with a learning strategies program intervention process on metacomprehension and metacognitive performance

Cambios asociados a un proceso de intervención de un programa de estrategias de aprendizaje sobre la metacomprensión y el desempeño metacognitivo

Hurtado Vinasco Karen Sofía, Henao Mejía Juan Pablo, Montoya Londoño Diana Marcela, Gutierrez de Blume Antonio Partida

Article Visits 21 | PDF Visits 15 | pp. 129-151 |

Didactic devices as spaces of decolonial formation for academic middle school students: An approach from the Religious Education class

Dispositivos didácticos como espacios de formación decolonial para estudiantes de media académica: una aproximación desde la clase de Educación Religiosa

Benjumea-Loaiza Cetty Carlos

Article Visits 36 | PDF Visits 28 | pp. 153-173 |

Pedagogy of mimetic desire: reflective routes for a culture of peace in educational settings

Pedagogía del deseo mimético: rutas reflexivas para una cultura de paz en los escenarios educativos

Rodríguez Díaz Rodiel, Leite Méndez Analia Elizabeth, López Becerra Mario Hernán

Article Visits 129 | PDF Visits 62 | pp. 175-197 |

Semantic severity profiles and student performance on the topic of pH in chemistry

Perfiles de gravedad semántica y desempeño de estudiantes en el tema de pH en química

Sierra Vargas Johny, Ruiz Ortega Francisco Javier

Article Visits 24 | PDF Visits 13 | pp. 199-226 |

Table of Contents

Tabla de contenido

- -

Article Visits 5 | PDF Visits 14 |

Banner

Bandera

- -

Article Visits 4 | PDF Visits 10 |


View All Issues
Sistema OJS - Metabiblioteca |