Vol. 12 No. 1 (2016): January - June:

Editorial

Editorial

Tamayo Alzate Óscar Eugenio

Article Visits 132 | PDF Visits 72 | pp. 7-9 |

Structuralist notion of “empirical comparability” and model-based science teaching

La noción estructuralista de “comparabilidad empírica” y la enseñanza modelo-teórica de las ciencias

Ariza Yefrin, Lorenzano Pablo, Adúriz Bravo Agustín

Article Visits 193 | PDF Visits 116 | pp. 11-38 |

Teacher’s professional development in elementary school

El desarrollo profesional docente en educación básica primaria

Osorio Cárdenas Andrea Milena

Article Visits 624 | PDF Visits 355 | pp. 39-52 |

Literacy: new sociocultural and pedagogical possibilities for the school

Literacidad: nuevas posibilidades socioculturales y pedagógicas para la escuela

Gamboa Suárez Audin Aloiso, Muñoz García Pablo Alexander, Vargas Minorta Lisette

Article Visits 932 | PDF Visits 483 | pp. 53-70 |

Motivation, self-regulated learning and learning strategies in students of three universities in Caldas and Risaralda

Motivación, aprendizaje autorregulado y estrategias de aprendizaje en estudiantes de tres universidades de Caldas y Risaralda

Granados López Hedilberto, Gallego López Felipe Antonio

Article Visits 966 | PDF Visits 573 | pp. 71-90 |

Critical thinking education: influence of materials in motivation and performance

Instrucción en pensamiento crítico: influencia de los materiales en la motivación y el rendimiento

Rivas Silvia F., Saiz Carlos

Article Visits 689 | PDF Visits 385 | pp. 91-106 |

Between disability and learning styles: multiple meanings given to the diversity of capabilities

Entre la discapacidad y los estilos de aprendizaje: múltiples significados frente a la diversidad de capacidades

Vanegas Ocampo Lina Patricia, Vanegas Ocampo Carolina, Ospina Betancurt Oscar Humberto, Restrepo García Paula Andrea

Article Visits 2693 | PDF Visits 1575 | pp. 107-131 |

Characterization of students’ dropout at universidad de caldas during the 2009-2013 period. analysis from the Dropout Prevention System in Higher Education (Dpshe)

Caracterización de la deserción estudiantil en la universidad de caldas el período 2009-2013. análisis a partir del Sistema para la Prevención de la Deserción de la Educación Superior –Spadies

Gartner Isaza Lorena, Dussán Lubert Carmen, Montoya Diana Marcela

Article Visits 683 | PDF Visits 298 | pp. 132-158 |

Table of contents

Tabla de contenido

RLEE

Article Visits 105 | PDF Visits 42 |

Bandera

Bandera

RLEE

Article Visits 93 | PDF Visits 24 |

Sistema OJS - Metabiblioteca |