Vol. 11 No. 2 (2015): July - December:

Algunos criterios orientadores de una política de formación integral en la universidad

Algunos criterios orientadores de una política de formación integral en la universidad

Tamayo Alzate Oscar Eugenio

Article Visits 86 | PDF Visits 36 | pp. 7-15 |

Narration, dialogicity and act of listening at school: towards a community education

Narración, dialogicidad y acto de escucha en la escuela: hacia una pedagogía comunitaria

Ríos Saavedra Teresa

Article Visits 94 | PDF Visits 64 | pp. 16-46 |

Speak about the other or speak to each other in education?

¿Hablar del otro o hablar con el otro en educación?

Jaramillo Ocampo Diego Armando

Article Visits 157 | PDF Visits 95 | pp. 47-68 |

Contributions of latin american thought to the understanding of the connection between the concepts of university, humanism an society

Aportes del pensamiento latinoamericano a la comprensión de la relación entre los conceptos de universidad, humanismo y sociedad

Gómez Sánchez Diana Marcela

Article Visits 101 | PDF Visits 124 | pp. 69-91 |

Diversity and social context of the physical education institute teaching practice at Universidad De Antioquia during the 2013-2014 period: a review to compliance of the mission and institutional training

Diversidad y contextos sociales de la práctica del instituto de educación física de la Universidad de Antioquia durante el periodo 2013-2014: una revisión al cumplimiento misional y de formación institucional

v José Albeiro

Article Visits 112 | PDF Visits 51 | pp. 92-110 |

Critical thinking in education. Some main categories in its study

El pensamiento crítico en la educación. Algunas categorías centrales en su estudio

Tamayo Alzate Oscar Eugenio

Article Visits 349 | PDF Visits 379 | pp. 111-133 |

Educational stylistics: a field of research in education and pedagogy

Estilística educativa –un campo de investigación en educación y pedagogía–

Hederich Martínez Christian

Article Visits 139 | PDF Visits 35 | pp. 134-167 |

Motor skills and teaching: knowledge passing through in the classroom

Motricidad y enseñanza: saberes que transitan en el aula

Ayala Zuluaga José Enver

Article Visits 280 | PDF Visits 123 | pp. 168-189 |

Relations between psycomotor and academic performance of 5 and 6 years old children of an educational institution in la Virginia (Risaralda, Colombia)

Relaciones entre el desarrollo psicomotor y el rendimiento académico en niños de 5 y 6 años de una institución educativa de la Virginia (Risaralda, Colombia)

Vidarte Claros José Armando

Article Visits 265 | PDF Visits 79 | pp. 190-204 |

Table of contents

Tabla de contenido

RLEE

Article Visits 53 | PDF Visits 19 |

Bandera

Bandera

RLEE

Article Visits 52 | PDF Visits 20 |

Sistema OJS - Metabiblioteca |