Authors
Abstract
This a reflection on the expedition of the school contexts and environments in Barrancabermeja, as well as an aim to establish some questionings in the teachers in relation to the recognition of the local environments and contexts and nearby comunity and the suggestion about how these can be approached for a significant learning. Urban and rural places were taken with specific characteristics, to add diversity landscapes, colors, smells that influenced communities determined by real experiences.
Keywords:
References
Capel, Horacio. (1975). Scripta Vetera. Edición electrónica de trabajos p ublicados sobre Geografía y Ciencias Sociales, febrero-mayo, Universidad de Barcelona, pp. 265-301.
Dewey, Jhon. (1899). "The school and society".
Espedición pedagógica nacional: conlos dedos en la filigrana. Una lectura crítica a los tejidos metodológicos de la Expedición Pedagógica Nacional. (2005). Bogotá: Universidad Pedagógica Nacional, p. 114.
Freire, Paulo. (1990). Introducción al libro Los profesores como intelectuales. Hacia una pedagogía crítica del aprendizaje de H. A. Giroux. Paidós.
Ortiz Torres, Emilio. El peligro del eclepticismo en las investigaciones psicopedagógicas contemporáneas. El caso de las concepciones de Vigotsky y Piaget. Área de Estudios sobre Ciencias de la Educación Superior, Oscar Olguin, Cuba.
Restrepo Yusti, Manuel. (1999). Escuela y desplazamiento “una propuesta pedagógica. MEN. Colombia, p. 42.
Resumen Objetivo del libro Planteamientos de la Pedagogía Crítica “Comunicar y Transformar” de Ayuste, Flecha, López Palma y Jordi Lleras. www.mundocursos.com/
Sepúlveda, Margoth. Escuela y Comunidad, una interacción imprescindible, p. 3.
Smith, M. K. (2002). “Jerome S. Bruner and the process of education”. The encyclopedia of informal education. http://www.educarchile.cl/medios/
http://www.idoneos.com.php/concepts/Vigotsky
http://www.libreriapaidos.com. Edit. Noveduc.