How to Cite
Revel Chion, A., & González Galli, L. (2007). Learning and self-regulation strategies. Latinoamericana De Estudios Educativos, 3(2), 87–98. Retrieved from https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/latinoamericana/article/view/5766

Authors

Andrea Revel Chion
Universidad de Buenos Aires
andrearevelchion@yahoo.com.ar
Leonardo González Galli
Universidad de Buenos Aires
lmggalli@yahoo.com.ar

Abstract

In this paper we reflect upon the relevance that learning strategies have in achieving more autonomous, meta-cognitively active students. We present a research conducted with 15- and 16-year-old students, with the aim of finding out which learning strategies they use most frequently when dealing with school tasks, and how much they know about those strategies.

AMSTRONG, T. (1999). Las inteligencias múltiples en el aula. Madrid. Manantial.

ASTOLFI, J. (1999). El “error”, un medio para enseñar. Sevilla. Díada.

EISNER, E. (1998). El ojo ilustrado. Indagación cualitativa y mejora de la práctica educativa. Barcelona. Paidós.

JORBA, J. y SANMARTÍ, N. (1997). La evaluación como instrumento para mejorar el proceso de aprendizaje de las ciencias. En Del Carmen, L. La enseñanza y el aprendizaje de las ciencias de la naturaleza en la educación secundaria. Barcelona. Horsori.

RESNICK, L. y KLOPFER, L. (1989). Currículum y cognición. Buenos Aires. Aique.

RINAUDO, M. C. (2004). Avances conceptuales en el estudio de las estrategias. En preparación.

SCHOENFELD, A. (1991). On mathematics as sense making: an informal attack on the unfortunate divorce of formal and informal mathematics. En Voss, J., Perkins, D. y Segal, J. (comps). Informal reasoning and education. Nueva York. Hillsdalle.

Downloads

Download data is not yet available.
Sistema OJS - Metabiblioteca |