How to Cite
Tamayo Valencia, L. A. (2007). Tendencies of pedagogy in Colombia. Latinoamericana De Estudios Educativos, 3(1), 65–76. Retrieved from https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/latinoamericana/article/view/5773

Authors

Luís Alfonso Tamayo Valencia
Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
tamayoalfonso@hotmail.com

Abstract

This work presents four main pedagogical trends that have had a real impact on the teaching practices from the 1980s to 2006, the so called “Pedagogical Movement” in Colombia.

Díaz, V. Mario. (2000). La formación de profesores en la educación superior colombiana. Ed. Icfes. Bogotá. Pág. 150.

___________. (1993). El campo intelectual de la educación. Editorial Universidad del Valle

Granes, José. (2000). Principios básicos de la docencia universitaria. Universidad Nacional. Junio 23.

Mockus, Antanas y otros. (1994). Las fronteras de la escuela. Editorial Magisterio. Bogotá.

Rodrigo M. O. y Arnay J. (1977). La construcción del conocimiento escolar. Ed. Raidos. Barcelona. Introducción.

Tamayo, Alfonso. (2000). CNA Educación y Pedagogía. Bogotá.

Zuluaga, Olga L. (1987). Pedagogía e historia. Editorial Foro. Bogotá.

Zuluaga, Olga Lucía. El florecimiento de la investigación pedagógica. En: Pedagogía, discurso y poder. Editorial Coprodic. Bogotá.

Zuluaga, Olga Lucía. Revista Educación y Cultura No. 14 “Educación y Pedagogía una diferencia necesaria”.

Downloads

Download data is not yet available.
Sistema OJS - Metabiblioteca |