Como Citar
Gómez, A. (2008). -. Latinoamericana De Estudios Educativos, 4(2), 83–99. Recuperado de https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/latinoamericana/article/view/5737

Autores

Adrianna Gómez
Unidad Monterrey, Cinvestav, Nuevo León
agomez@cinvestav.mx

Resumo

-

Palavras-chave

Buckley, B.C. (2000). “Interactive multimedia and model-based learning in biology”. Int J. Sci. Edu., 22(9): 895-935.

Danish, J. & Enyedy, N. (2006). “Negotiated representational mediators: How young children decide what to include in their science representations”. Science Education, 91(1):1-35.

Edwards, D. y Mercer, N. (1998). El conocimiento compartido: El desarrollo de la comprensión en el aula. Barcelona: Paidós-MEC.

Ferk, V., Vrtacnik, M., Blejec, A. & Gril, A. (2003). “Students’ Understanding of Molecular Structure Representations”. International Journal of Science Education, 25(10): 1227-1245.

García, P. (2005). “Los modelos como organizadores del currículo en biología”. Enseñanza de las Ciencias, Número extra: 1-5.

Gómez, A. (2005). La construcción de un modelo de ser vivo en la escuela primaria: Unas visión escalar. Tesis Doctoral. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra.

________. (2008) Analysis of the use of drawings and scale models in the construction of multi-modal explanations by primary students when studying the sense of sight. ERIDOB Congress.

Gómez, A., Sanmartí, N. y Pujol, R. (2007). “Fundamentación teórica y diseño de una unidad didáctica para construir el modelo de ser vivo en la escuela primaria”. Enseñanza de las Ciencias, 25(3): 325-340.

Izquierdo, M. y Adúriz-Bravo, A. (2003). “Epistemological foundations of school science”. Science & Education, 12(1): 27-43.

Jewitt, C., Kress, G., Ogborn J y Tsatsarelis C. (2001). “Exploring Learning Through Visual, Actional And Linguistic Communication: The Multimodal Environment of A Science Classroom”. Educational Review 53, (1): 5-18.

Kress, G., Jewitt, C., Ogborn, J. y Tsatsarelis, C. (2001). Multimodal teaching and learning. The rhetorics of the science classroom. London: Continuum.

Márquez, C. (2002). La comunicació multimodal en l’ensenyament del cicle de l’aigua. Tesis Doctoral. Doctorado en Didáctica de las Ciencias Experimentales y las Matemáticas. UAB, España.

Marquez, C., Izquierdo, M. y Espinet, M. (2003). “Comunicación multimodal en las clases de ciencias: el ciclo del agua”. Enseñanza de las Ciencias, 21(3): 371-386.

Norris, S. et al. (2005). “A theoretical framework for narrative explanation in science”. Sci. Ed., 89: 535-563.

NSF. (2001). Molecular visualization in science education. N. S. Foundation. Arlington, VA, NSF: 1-29.

Ogborn, J., Gunther, K., Martins, M., NcGillicuddy, K. et al. (2007). Explaining science in the classroom. UK: Browns Book.

Downloads

Não há dados estatísticos.
Sistema OJS - Metabiblioteca |