Publication Date: 2013-07-01
How to Cite
Cruz G., J. I. (2013). Language as world horizon. Latinoamericana De Estudios Educativos, 9(2), 89–90. Retrieved from https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/latinoamericana/article/view/4964
More Citation Formats
Authors
Abstract
In this article the language will be characterized as inter-subjective communication process as far as it is horizon of understanding in action, and teaching task of the subjects. This will lead to the formation of man for the transformation of thought in the understanding of the world. For this we need the man-world correlation in seeking their meanings to open the reflection of philosophy-pedagogy unit.
Keywords:
References
Blumenberg, H. (2007). Tiempo de la vida y tiempo del mundo. Valencia: Pretextos.
Böhm, W. (1984). “El hombre culto: entre salvajes y barbaros”. Revista Eco, No. 272, pp. 171-185.
Bollnow, O. (1970). Introducción a la Filosofía del Conocimiento. Buenos Aires: Amorrortu Ed.
Borsani, M. (1997). “Gadamer en el contexto filosófico actual”. Analogía filosófica, Año XI, No. 2, pp. 197-207.
Gadamer, H. G. (1993). “La actualidad de Hölderlin”. Poema y diálogo, pp. 9-12. Barcelona: Gedisa.
_____________. (2005). Verdad y método I. Salamanca: Editorial Sígueme.
Garagalza, L. (2005). “Hermenéutica del lenguaje y simbolismo”. Endoxa, No. 20. pp. 245-261.
Jay, M. (2009). Cantos de experiencia. Variaciones modernas sobre un tema universal. Buenos Aires: Paidós.
Ricoeur, P. (1960). Finitud y culpabilidad. Madrid: Ed. Taurus.
________. (1975). Existencia y Hermenéutica. Hermenéutica y estructuralismo, pp. 7-30. Buenos Aires: Ed. Megapolis.
________. (1985). La acción considerada como un texto. Hermenéutica y acción, pp. 47-74. Buenos Aires: Ed. Docencia.
________. (1986). Tareas del educador político. Política, sociedad e historicidad, pp. 17-3. Buenos Aires: Ed. Docencia.
Schütz, A. (1974). Estudios sobre teoría social. Buenos Aires: Ammorrortu Ed.
Böhm, W. (1984). “El hombre culto: entre salvajes y barbaros”. Revista Eco, No. 272, pp. 171-185.
Bollnow, O. (1970). Introducción a la Filosofía del Conocimiento. Buenos Aires: Amorrortu Ed.
Borsani, M. (1997). “Gadamer en el contexto filosófico actual”. Analogía filosófica, Año XI, No. 2, pp. 197-207.
Gadamer, H. G. (1993). “La actualidad de Hölderlin”. Poema y diálogo, pp. 9-12. Barcelona: Gedisa.
_____________. (2005). Verdad y método I. Salamanca: Editorial Sígueme.
Garagalza, L. (2005). “Hermenéutica del lenguaje y simbolismo”. Endoxa, No. 20. pp. 245-261.
Jay, M. (2009). Cantos de experiencia. Variaciones modernas sobre un tema universal. Buenos Aires: Paidós.
Ricoeur, P. (1960). Finitud y culpabilidad. Madrid: Ed. Taurus.
________. (1975). Existencia y Hermenéutica. Hermenéutica y estructuralismo, pp. 7-30. Buenos Aires: Ed. Megapolis.
________. (1985). La acción considerada como un texto. Hermenéutica y acción, pp. 47-74. Buenos Aires: Ed. Docencia.
________. (1986). Tareas del educador político. Política, sociedad e historicidad, pp. 17-3. Buenos Aires: Ed. Docencia.
Schütz, A. (1974). Estudios sobre teoría social. Buenos Aires: Ammorrortu Ed.
Downloads
Download data is not yet available.