Authors
Abstract
Abstract
The imbricated esthetic practices make reference to the peculiar solutions with which people organize the immediate universe of their imaginaries, where diverse aspects such as politics, religion, traditions, sports, chance, labor time, and others come together. The final result in the crossing of this divergent and diverse aesthetic disposition is the configuration of plural gestures, dissonant and intolerable affective arguments, unconscious and licentious for the imposing moralistic apparatus. Said constructions establish mutable ways to understand a world where new experiences fluctuate, in our case, the time and space of the unproductive idleness generated in the physical construction, infra and supra symbolic, of the bar.
Keywords:
References
DUQUE, Félix. El mundo por de dentro. Ontotenología de la vida cotidiana. Ediciones del Serbal. Barcelona, España. 1995.
DUVIGNAUD, Jean. El juego del juego. ED. Fondo de Cultura Económica. Bogotá, Colombia. 1997
GOURHAN, André Leroi. El gesto y la palabra. Universidad central de Venezuela, Caracas. 1963.
LYOTARD, Jean F. ¿Por qué filosofar? ED. Altaya. Barcelona, España. 1994.
OCAMPO, Estela. Apolo y la máscara. ED. Icaria. Barcelona, España. 1985.
PERINOLA, Mario. La estética del siglo XX. ED. La balsa de la Medusa. Madrid, España. 2001.
ROMERO, José Luis. Estudio de la mentalidad burguesa. Alianza Editorial. Madrid, España. 1987.
SERRES, Michel. Los cinco sentidos. Ciencia, poesía y filosofía del cuerpo. Ed. Taurus. Bogotá, Colombia. 2002 .
SENNET, Richard. La conciencia del ojo. ED. Versal, Travesías. Barcelona, España. 1991.
---------------- Carne y piedra. Alianza Editorial. Barcelona, España. 1994.