Vol. 22 No. 39 (2021): Julio - Diciembre:

Editorial Presentation

Presentación Editorial

García Duque Carlos Emilio

Article Visits 187 | PDF Visits 131 | pp. 7-11 |

DOI https://doi.org/10.17151/difil.2021.22.39.1

Belief ascription and irrationality: the case of delusions

Atribución de creencias e irracionalidad: El caso de los delirios

Vilatta Emilia

Article Visits 240 | PDF Visits 191 | pp. 15 - 34 |

DOI https://doi.org/10.17151/difil.2021.22.39.2

The brain, the self, and free will: A discussion between Llinás, Munévar and Searle

El cerebro, el yo y el libre albedrío: Una discusión entre Llinás, Munévar y Searle

Forero Mora José Andrés , Giraldo Ceballos Laura I.

Article Visits 586 | PDF Visits 303 | pp. 35 - 53 |

DOI https://doi.org/10.17151/difil.2021.22.39.3

The problematic conjunction duty and happiness from kant and hegel: a comparative analysis with the ‘aporia of application’

La problemática conjunción deber y felicidad a partir de kant y hegel: un análisis comp arativo con la “aporía de la aplicación”

Cabrera C. Margarita

Article Visits 300 | PDF Visits 175 | pp. 55 - 74 |

DOI https://doi.org/10.17151/difil.2021.22.39.4

The operative closure of the sciences and its various types

El cierre operatorio de las ciencias y sus diversos tipos

Alvargonzález David

Article Visits 363 | PDF Visits 158 | pp. 75 - 90 |

DOI https://doi.org/10.17151/difil.2021.22.39.5

A contribution to think with / the methodological path of Arendt

Un aporte para pensar con /el camino metodológico de Arendt

Patiño Niño Diana Milena

Article Visits 247 | PDF Visits 146 | pp. 91-112 |

DOI https://doi.org/10.17151/difil.2021.22.39.6

Education and the ideal of humanity: A historical approach

La educación y el ideal de humanidad: Una aproximación histórica

Giraldo Bedoya Héctor Fernando , García Duque Carlos Emilio

Article Visits 619 | PDF Visits 276 | pp. 113-134 |

DOI https://doi.org/10.17151/difil.2021.22.39.7

The logical-inferential process as a strategy for the critical reading of argumentative texts in Middle school

El proceso lógico-inferencial como estrategia para la lectura crítica de textos argumentativos en básica secundaria

Ávila Vásquez Manuel Oswaldo , López Julia Natalia

Article Visits 1080 | PDF Visits 537 | pp. 135 -155 |

DOI https://doi.org/10.17151/difil.2021.22.39.8

Gilles deleuze. The case of the teaching of philosophy

Gilles deleuze. El caso de la enseñanza de la filosofía

Castell Castro Alfonso

Article Visits 390 | PDF Visits 216 | pp. 157-172 |

DOI https://doi.org/10.17151/difil.2021.22.39.9

Tabla de contenido

Tabla de contenido

- -

Article Visits 116 | PDF Visits 37 |

Bandera

Bandera

- -

Article Visits 127 | PDF Visits 40 |

Sistema OJS - Metabiblioteca |