##plugins.gregg.article.details.published##: 2005-07-01
Como Citar
Yepes Ocampo, J. C. (2005). -. Latinoamericana De Estudios Educativos, 1(1), 11–20. Recuperado de https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/latinoamericana/article/view/5797
Fomatos de Citação
Autores
Resumo
-
Palavras-chave
Referências
Bloom, B.S. (Ed). 1956. Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals, Handbook I: Cognitive domain. Nueva York: David McKay.
Carr, W. y Kemmis, S. 1988. Teoría crítica de la enseñanza. Barcelona: Martínez Roca.
Dewey, J. 1916. “Democracy and education”, p. 225, citado en L.A. Cremin, The transformation of the school: Progressivism in American education 1876-1957 (Nueva York: Vintage/Random House),1961, p.125.
Díaz Barriga, A. 1966. El currículo Escolar. Buenos Aires: Rei Argentina, Instituto de Estudios y Acción Social, Aike.
Gardner, H. 1983. Frames of mind: The theory in practice. Nueva York: Basic Books.
Gimeno Sacristan, J. 1995. El curriculum: una reflexión sobre la práctica. Madrid: Morata.
Gómez Buendía, Hernando. 1998. Educación la agenda del siglo XXI. Santafé de Bogotá: Tercer Mundo.
Goyes M, Isabel. Uscategui de Jiménez Mireya. 2000. Teoría Curricular y Universidad. San Juan de Pasto. Universidad de Nariño.
Kemmis, S. 1993. El curriculum más allá de la teoría de la reproducción. Madrid: Morata.
Kohlberg, L. 1971. “States of moral development as a basic for moral education”, En C. M. Beck, B.S, Crittenden y E.V Sullivan (Eds). Moral education: Interdisciplinary approaches. Nueva York: Newman.
Kuhn, T.S. 1970. The structure of scientific revolutions (2a. ed). Chicago: University of Chicago press.
López Jiménez, Nelson. Retos para la construcción curricular. Santafé de Bogotá; Magisterio.
Schwab, J.J. 1969. “The practical: A language for curriculum” School Review, 78, pp. 1-23.
Stenhouse, Lawrence. 1993. La investigación como base de la enseñanza. Madrid, Morata.
Taba, H. 1962. Curriculum development: Theory and practice. Nueva York. Harcourt, Brace & World.
Tyler, R. 1949. Basic principles of curriculum and instruction. Chicago: University of Chicago Press.
Carr, W. y Kemmis, S. 1988. Teoría crítica de la enseñanza. Barcelona: Martínez Roca.
Dewey, J. 1916. “Democracy and education”, p. 225, citado en L.A. Cremin, The transformation of the school: Progressivism in American education 1876-1957 (Nueva York: Vintage/Random House),1961, p.125.
Díaz Barriga, A. 1966. El currículo Escolar. Buenos Aires: Rei Argentina, Instituto de Estudios y Acción Social, Aike.
Gardner, H. 1983. Frames of mind: The theory in practice. Nueva York: Basic Books.
Gimeno Sacristan, J. 1995. El curriculum: una reflexión sobre la práctica. Madrid: Morata.
Gómez Buendía, Hernando. 1998. Educación la agenda del siglo XXI. Santafé de Bogotá: Tercer Mundo.
Goyes M, Isabel. Uscategui de Jiménez Mireya. 2000. Teoría Curricular y Universidad. San Juan de Pasto. Universidad de Nariño.
Kemmis, S. 1993. El curriculum más allá de la teoría de la reproducción. Madrid: Morata.
Kohlberg, L. 1971. “States of moral development as a basic for moral education”, En C. M. Beck, B.S, Crittenden y E.V Sullivan (Eds). Moral education: Interdisciplinary approaches. Nueva York: Newman.
Kuhn, T.S. 1970. The structure of scientific revolutions (2a. ed). Chicago: University of Chicago press.
López Jiménez, Nelson. Retos para la construcción curricular. Santafé de Bogotá; Magisterio.
Schwab, J.J. 1969. “The practical: A language for curriculum” School Review, 78, pp. 1-23.
Stenhouse, Lawrence. 1993. La investigación como base de la enseñanza. Madrid, Morata.
Taba, H. 1962. Curriculum development: Theory and practice. Nueva York. Harcourt, Brace & World.
Tyler, R. 1949. Basic principles of curriculum and instruction. Chicago: University of Chicago Press.
Downloads
Não há dados estatísticos.