Authors
Abstract
Abstract: In recent centuries, social and political movements that urge cultures to redefine their cultural identity have emerged. After a period of transculturation called “globalization” in which product design had to adapt to global markets deleting all trace of the cultural identity of the society that conceived it, produced it and uses it, and in a way, changing uses and customs of the society that import it, the boundaries of the diverse cultural identities that make up the planet, and especially of those Latin American countries with emerging economies, are diluted creating confusion in the new generations in terms of the cultural values and identity they have.
Keywords:
References
FONART. La grana cochinilla, tinte natural que da vida a la lana y a la seda. Recuperado de http://www.fonart.gob.mx/web/index.php?option=com_content&v iew=article&id=111&Itemid=117
________. Añil para dar vida a la artesanía. Recuperado de
http://www.fonart.gob. mx/web/index.php? option=com_content&view=article&id=111
Garbana, A. F. (1969). El mueble del siglo XVI y su origen español. En Castelló Yturbide, T., El mueble mexicano. Artes de México, No. 118, Año XVI, México.
Hernández Padilla, M. J. (2011). El estilo mexicano en el mueble. Tesis Doctoral. Universidad Autónoma del estado de Morelos. Cuernavaca, México.
Martínez del Río del Redo, M. (1969). La influencia oriental en el mueble mexicano. En Castelló Yturbide, T., El mueble mexicano. Artes de México, No. 118, Año XVI, México.
Murillo, G. (1980). Las artes populares en México. México: Instituto Nacional Indigenista.
Velasco Lozano, A. M. (2006). Mitología y simbolismo de las flores. Revista Arqueología Mexicana, 13(78), 28-35.