How to Cite
Rosenbaum, A. . (2008). Performance, language crossing and provocation. Performance cycle analysis at Expotrastiendas 2007. Kepes, 5(4), 217–235. Retrieved from https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/kepes/article/view/442

Authors

Alfredo . Rosenbaum
Universidad de Buenos Aires
alfredorosenbaum@gmail.com

Abstract

Abstract

Expotrastiendas is one of the most important art fairs in Buenos Aires. It is organized annually by the Argentine Association of Art Galleries, since 2001. During the 2007 edition of Expotrastiendas, its director, Pelusa Borthwick, invited the Graduate Program on Combined Artistic Language to organize and produce a performance cycle during the fair. By means of a comprehensive curatorship, this occasion allowed the proposal of a series of projects, but also the opportunity to delve into the theoretical and instrumental drifts that make performative speeches a fertile ground for the connection of languages in the plastic arts field.

BOURRIAUD, Nicolás. (2006). Estética relacional. Buenos Aires: Adriana Hidalgo.

CARLSON, Marvin. (2001). Performance”. En: Anuario Gallego de Estudios Teatrais. Consello da Cultura Galega. pp. 51-76. Traducción de Alfredo Rosenbaum.

DE MARINIS, M. (1982). Semiótica del teatro. L’analisi testuale dello spettacolo. Milano, Bompiani.

FERAL, Josette. (2001). ¿Qué queda de la performance? Autopsia de una función: el nacimiento de un género. En: Cuadernos de teatro, No. 9, Teatro y Artes III. Buenos Aires: FFyL, U.B.A.

FOUCAULT, Michael. (1992). El orden del discurso. 4ª ed. Buenos Aires: Tusquets.

GLUSBERG, Jorge. (1986). El arte de la performance. Buenos Aires: Ediciones de Arte Gaglianone.

GOLDBERG, Roselee. (1996). Performance Art. Barcelona: Ediciones Destino.

HUTCHEON, Linda. (1985). Una teoría de la parodia. Río de Janeiro: Ediciones 70.

SCHECHNER, Richard. (2000). Performance. Teoría y prácticas interculturales. Buenos Aires: Libros del Rojas.

Downloads

Download data is not yet available.
Sistema OJS - Metabiblioteca |