Authors
Abstract
Abstract
Management and urban planning have led to the improvement of various systems in regard to coexistence in cities; images have not been the exception. Their proliferation outside institutional rules in Manizales, lead to images becoming signs that responded to business requirements, and to the subjective expectations of the owners, an essential condition until the final decade of the past century, writing an important chapter in its history, in which modes of appropriation, rather than hard benefits, reached a high level of development.
References
A.A.V.V. (2003). Color, Reflexiones. Cuaderno temático de la Facultad de Bellas Artes. Bogotá: Fundación Universitaria Jorge Tadeo Lozano.
Castañeda, Walter. (2002). Persistencia del medioevo en Manizales. Universidad Nacional de Colombia. Obra inédita.
Costa, Joan. (1993). Identidad corporativa. México D.F.: Trillas.
Coulanges, de Fustel. (1998). La ciudad antigua. Bogotá: Panamericana.
Duby, George. (1998). Vida y sociedad en la Edad Media. Madrid: Taurus.
FR. P. Fabo de María. (1926). Historia de la ciudad de Manizales. Tomo I y II. Manizales: Tipografía Blanco y Negro.
Gaceta Municipal. Órgano de información oficial de la Alcaldía. N° 151.
Gage, John. Color y cultura. (1993). Madrid: Siruela.
Gómez, Adriana et al. (2007). Patrones de color. Manizales: Centro Editorial Universidad de Caldas.
Gourhan, Leroi. (1971). Gesto y palabra. Universidad Central de Venezuela.
Manizales de Ayer. (1987). Álbum de fotografías. Bogotá: Fondo Cultural Cafetero.
Ramírez, Juan Antonio. (1981). Medios de masas e historia del arte. Madrid: Cátedra.
Satué, Enric. (2001). El paisaje comercial de la ciudad. Letras, formas y colores en la rotulación de comercios de Barcelona. Barcelona: Paidós.
Sennet, Richard. (1994). Carne y piedra. Madrid: Alianza.
Villafañe, Justo y Mínguez, Norberto. (1996). Principios de teoría general de la imagen. Madrid: Pirámide