Authors
Abstract
This document traces a journey from the anthropological tradition, in the biological and cultural aspects that have allowed the subject, first, TO BECOME MAN, second, to BE HUMANIZED, granting the subject the possibility to grow and to selfacknowledgement as unfinished. This opens the way to a second reflection where the individual character of formation is intertwined, but which starts off from the social encounter in daily life. All this in order to recognize the conditions that make the subject an educable being, and finally, to bet on a pedagogy that thinks about the human being in education and not only as the being of education.
Keywords:
References
Ferry, Gilles. (1991). El Trayecto de la Formación: Lo enseñantes en la teoría y la práctica. Ediciones Paidos Ibérica. Barcelona, España.
Heidegger, Martin. (1997). El Ser y el Tiempo. Fondo de Cultura Económica. México, D. F.
Maestría en Educación. (2007). Módulo de Educabilidad. I Cohorte. Universidad de Caldas.
Piñero, Daniel. (2000). De las bacterias al hombre: La evolución. Fondo de Cultura Económica. Colección la ciencia para todos.
Trigo, Eugenia y colaboradores. (2000). Creatividad y motricidad. Madrid: Inde.
Wulf, Christoph (2004). Antropología de la Educación. Idea Books S.A. Barcelona.