How to Cite
Orrego Noreña , J. F. (2007). Pedagogy as a reflection of the human being in education. Latinoamericana De Estudios Educativos, 3(1), 27–39. Retrieved from https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/latinoamericana/article/view/5771

Authors

Jhon Fredy Orrego Noreña
Universidad de Caldas. Manizales
orres_8@hotmail.com

Abstract

This document traces a journey from the anthropological tradition, in the biological and cultural aspects that have allowed the subject, first, TO BECOME MAN, second, to BE HUMANIZED, granting the subject the possibility to grow and to selfacknowledgement as unfinished. This opens the way to a second reflection where the individual character of formation is intertwined, but which starts off from the social encounter in daily life. All this in order to recognize the conditions that make the subject an educable being, and finally, to bet on a pedagogy that thinks about the human being in education and not only as the being of education.

Cajiao, Francisco. (1996). La Piel Del Alma: Cuerpo Educación Y Cultura. Cooperativa editorial magisterio.

Ferry, Gilles. (1991). El Trayecto de la Formación: Lo enseñantes en la teoría y la práctica. Ediciones Paidos Ibérica. Barcelona, España.

Heidegger, Martin. (1997). El Ser y el Tiempo. Fondo de Cultura Económica. México, D. F.

Maestría en Educación. (2007). Módulo de Educabilidad. I Cohorte. Universidad de Caldas.

Piñero, Daniel. (2000). De las bacterias al hombre: La evolución. Fondo de Cultura Económica. Colección la ciencia para todos.

Trigo, Eugenia y colaboradores. (2000). Creatividad y motricidad. Madrid: Inde.

Wulf, Christoph (2004). Antropología de la Educación. Idea Books S.A. Barcelona.

Downloads

Download data is not yet available.
Sistema OJS - Metabiblioteca |