How to Cite
Chirolla, G. . (2010). Politics of and audio-visual trenodia. Kepes, 7(6), 175–194. Retrieved from https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/kepes/article/view/487

Authors

Gustavo . Chirolla
Universidad Javeriana
chirolla75@hotmail.com

Abstract

Abstract

This article aims to show how a scream becomes a collective political enunciation in Clemencia Echeverri’s installation Treno. This is an enunciation that carries with it the signatures of the body, of its combat against the forces of death, reason why it is called a clamor. In this commentary on Echeverri’s work the relationship stated by Gilles Deleuze between “the shame of being a man” and the people who miss art is dealt with in a precise context.

AGAMBEN, Giorgio. (1998). Homo sacer. El poder soberano y la nuda vida. Valencia: Pre-textos.

________. (2000). Lo que queda de Auschwitz. El archivo y el testigo. Homo sacer III. Valencia: Pre-textos.

DELEUZE, Gilles. (1979). Un manifeste de moins. En BENE, Carmelo y Gilles DELEUZE, Superpositons. Paris: Les Éditions de Minuit.

________. (1987). Qu’est-ce que l’act de création?. En DELEUZE Gilles (2003), Deux régimes de fous. Paris: Les Éditions de Minuit.

________. (1990). Pourparlers. Paris: Les Éditions de Minuit.

________. (1995). Conversaciones. Valencia: Pre-textos.

________. (2002). Francis Bacon. Logique de la sensation. Paris: Éditions du Seuil.

________. (2007). Dos regímenes de locos. Valencia: Pre-textos.

DELEUZE, Gilles y Félix GUATTARI. (1980). Mille Plateaux. Paris: Les Éditions de Minuit.

________. (1984). Mai 68 n’a pas eu lieu. En DELEUZE, Gilles (2003), Deux régimes de fous. Paris: Les Éditions de Minuit.

________. (1988). Mil mesetas. Valencia: Pre-textos.

________. (1991). Qu’est-ce que la philosophie? Paris: Les Éditions de Minuit.

________. (1993) ¿Qué es la filosofía? Barcelona: Anagrama.

ECHEVERRI, Clemencia. (2009). Un llamado sin réplica. En ECHEVERRI, Clemencia, Sin respuesta. Bogotá: Universidad Nacional.

SAÉZ DE IBARRA, María Belén. (2009). Actos del habla. En ECHEVERRI, Clemencia, Sin respuesta. Bogotá: Universidad Nacional.

ZEPKE, Stephen. (2008). The Readymade: Art as the Refrain of Life. En O’SULLIVAN, Simon y ZEPKE, Stephen, Deleuze, Guattari and the Production of the New. Nueva York: Continuum.

Downloads

Download data is not yet available.
Sistema OJS - Metabiblioteca |