DOI: 10.17151/difil.2021.22.39.9
How to Cite
Castell Castro, A. . (2021). Gilles deleuze. The case of the teaching of philosophy. Discusiones Filosóficas, 22(39), 157–172. https://doi.org/10.17151/difil.2021.22.39.9

Authors

Alfonso Castell Castro
Corporación Universitaria Minuto de Dios
acastell@uniminuto.edu
Perfil Google Scholar

Abstract

This article intends to explore the possibilities of putting into practice some approaches of Deleuze (and Guattari) in a matter as disputed as the teaching
of philosophy, more precisely his conceptions of philosophy and history of philosophy. approaches that, however, were not initially intended for this area.
What is presented here is not intended to be a treatise on pedagogy or didactics but rather a possible line of approach to this discussion from the perspective of the aforementioned authors.

Bellour, R. y Ewald, F. Gilles Deleuze, un filósofo nómade, Magazín Dominical de El Espectador # 511, febrero de 1993, págs. 3-5. Impreso.

Deleuze, Gilles. Conversaciones, Valencia: Pre-Textos, 1999. Impreso.

---. Dos Regímenes de locos. Valencia: Pre-Textos, 2007. Impreso.

---. Diferencia y repetición, Buenos Aires: Amorrortu, 2002. Impreso.

---. El Bergsonismo, Madrid: Cátedra, 1996. Impreso.

Deleuze, Gilles y Guattari, Félix. ¿Qué es la filosofía? Barcelona: Anagrama, 1997. Impreso.

Dosse, Francois. Gilles Deleuze y Félix Guattari. Biografía cruzada, México: Fondo de Cultura Económica, 2009. Impreso.

Fink, Eugen. “Los conceptos operatorios en la fenomenología de Husserl”

Husserl. Cahiers de Royaumont, Buenos Aires: Paidós, 1968. Impreso.

Jaquet, Chantal y Cherniavsky, Axel. (Ed.) El arte del retrato conceptual, Buenos Aires: Eduvim, 2014. Impreso.

Tomasini, Alejandro. “La necesidad de la filosofía” Páginas de Filosofía Nº 20 Ene-diciembre, 2016: 145-156. Impreso.
Sistema OJS - Metabiblioteca |