Authors
Abstract
As part of the problems existing in our environment, and considering the situation before and after the delivery of the Sustainable Development subject to the students of the Chemical Engineering Program in the Technological Institute of Matamoros, whose mission is the protection of the environment, environmental education has been found as a solution and a reference for environmental awareness (Rengifo, Acevedo, Aldana, & Calvo, 2007). The subject was approached by means of two variables, attitude and environmental knowledge using an instrument of 25 items with attitudinal and environmental knowledge dimensions, finding that there is a high environmental awareness.
Keywords:
References
González, E. & Juárez, A. (2006). La educación ambiental para el desarrollo sustentable en la formación universitaria: constituyentes de las propuestas educativas. En: Facultad de Planeación Urbana y Regional de la UAEM . Disponible en: http://www.repositoriodigital.ipn.mx/bitstream/handle/123456789/3650/La_educacion_ambiental_para_el_desarrollo_sustentable_en_la_formacion.pdf?sequence=1.
Gutiérrez, J. Benayas, J. & Calvo, S. 2006. Educación para el desarrollo sostenible: Evaluación de retos y oportunidades del decenio 2005-2014. Revista Iberoamericana de Educación. N°40. pp. 25-69. Disponible en: http://www.rieoei.org/rie40a01.pdf.
Ramírez, R. (S.F.) La educación superior para el desarrollo sostenible. XII Coloquio Internacional de Gestión Universitaria. Gestión de la Internacionalización, la Vinculación y la cultura. Universidad Veracruzana. pp. 1-22. Disponible en: https://repositorio.ufsc.br/bitstream/handle/123456789/97851/La%20educaci%C3%B3n%20superior%20para%20el%20desarrollo%20sostenible.pdf?sequence=1.
Rengifo, H. (2008). Conceptualización de la salud ambiental: Teoría y práctica (parte 1). Redalyc , 25 (4): 403-409
Rengifo et al (2007). Aproximación diagnóstica y propuesta de políticas generales en materia de salud ambiental . Ed. Nova Print SAC.
Rentería, Yunia S (2008) . Estrategias de educación ambiental de institutos descentralizados en el sistema educativo colombiano en Medellín . Vol. 26, Núm. 1, enero-junio, pp. 90-98. Universidad de Antioquia, Medellín, Colombia.
Martínez, R. (2010). La importancia de la educación ambiental ante la problemática actual. Red de Revistas Científicas de América Latina, el Caribe, España y Portugal. Sistema de información científica. Redalyc.org . Vol. (1). Núm. (1). Disponible en: http://www.redalyc.org/pdf/1941/194114419010.pdf.
Moreno, M., Corraliza, J. A., & Ruiz, J. P. (2005). Escala de actitudes ambientales hacia problemas específicos. En: Psicothema , 17 (3): 502-508
Vargas, C. et al (2012). Cambio en actitudes ambientales en estudiantes del nivel superior ante el impacto de la asignatura de desarrollo sustentable. En: Revista Universitaria de Investigación y Diálogo Académico, CONHISREMI , Vol. 8(2). pp.47- 59. Disponible en: http://conhisremi.iuttol.edu.ve/pdf/ARTI000153.pdf.
Villarruel, M. (2013). La educación superior en el contexto de la sustentabilidad; La dimensión ambiental como eje de exploración. En: Revista Didáctica y Educación. Vol IV (1). pp 135-150. Disponible en: https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4233701.