How to Cite
Liscano Téllez, B. A. (2015). Physical actions: a practical tool for the student –actor to memorize a text. Revista Colombiana De Artes Escénicas, 9, 302–306. Retrieved from https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/artescenicas/article/view/9104

Authors

Brayan Alverto Liscano Téllez

Estudiante de décimo semestre de Licenciatura en Artes Escénicas con Énfasis en Teatro.
Universidad de Caldas. Manizales, Colombia.

Universidad de Caldas
brayan.liscano@comunidad.sena.edu.co

Abstract

This article deals with memory and its role in the student-actor in his creation of staging processes. Because of this, research on memory and for memory allows having greater awareness and control over the mind processes, understanding the assimilation and accommodation processes of a content or knowledge in the individual, and invites to find and acquire strategies for the construction of a process of text memorizing and time optimization. This research was conducted in the Bachelor Degree Program of Performing Arts with emphasis in Theatre at Universidad de Caldas (Manizales, Colombia), and subsequently it was
expanded to the School of Dramatic Literature and Theatre of Universidad Nacional Autonoma de Mexico, in the 2013 -II and 2014 - II periods respectively.

Arcas, R., Herrera, I., & Colomer, A. (2014).Procedimiento práctico de enseñanza para el desarrollo de la memoria corporal en el actor a través de las acciones físicas. Teatro: Revista de Estudios Culturales, 28, 116-134. Recuperado de
http://digitalcommons.conncoll.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1328&context=teatro

Barba, E. (1992). Antropología Teatral.Recuperado de http://catarina.udlap.mx/u_dl_a/tales/documentos/lte/olmedo_c_ij/capitulo2.pdf

Chejov, M. (1999). Sobre la técnica de actuación.Barcelona: Ed. Alba.

Fases y dinámicas de la memoria. (s.f.).Recuperado de
http://www.fbmc.fcen.uba.ar/materias/neurobiologia-del-aprendizajey-la-memoria/teoricas/Fases%20de%20la%20memoria.pdf

Grotowski, J. (1981). Hacia un teatro pobre.Madrid: Ed. Siglo XXI.

Ribot, Th. (1896). La psicología de los sentimientos.Madrid: Edt. Biblioteca científico-filosófica.Daniel Jorro.

Serrano, R. (2004). Nueva Tesis sobre Stanislavski.Buenos Aires: Ed. Atuel.

Svantesson, I. (2005). Mapas de aprendizaje y técnicas de memorización. Barcelona: Ed.Gedisa, S.A.

Downloads

Download data is not yet available.
Sistema OJS - Metabiblioteca |