Authors
Abstract
The Department of Theater from the Universidad de Antioquia has been a pioneer in the city of Medellin, in its wish to materialize research proposals of drama arts, which are much needed in Medellin. The opportunity to belong to an academic entity that promotes research as one of its fundamental objectives of college life, privileges drama arts of the Arts Faculty in the exploration and materialization of academic projects in different pedagogical, creative and interdisciplinary lines that have been developed in its 25 years of artistic and academic experience.
Keywords:
References
Bruner, J. (1988). Realidad mental, mundos posibles. Barcelona: Gedisa.
________. (1997). La educación, puerta de la cultura. Madrid: Visor.
Celis, Mauricio. (2005). Artes. Vol. 10. Medellín: Editorial Universidad de Antioquia.
Clandinin, J. y Connelly, M. (2000). Narrative inquiry: Experience and story in qualitative research. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
De Toro, Alfonso. Refl exiones sobre fundamentos de investigación transdisciplinaria, transcultural, transtextual en las ciencias del teatro en el
contexto de la teoría postmoderna y postcolonial de la hibridez e ínter-medialidad.
Denzin, N. (1989). Interpretative Biography.Newbury Park, CA: Sage.
Eco, Humberto. (1998). Semiótica y fi losofía del lenguaje. Barcelona: Editorial Lumen.
Eisner, Elliot. (2002). “Cognición y representación”. En: La escuela que necesitamos.Ensayos personales. Buenos Aires: Amorrortu editores.
Geertz, C. (1994). Conocimiento local. Ensayos sobre la interpretación de las culturas. Barcelona: Paidós.
Goodson, I. (1996). Representing teachers. Essays in teachers’ lives, stories and histories. Nueva York: Teachers College Press.
Mandoki, Katya. (1994). Prosaica, Introducción a la estética de lo cotidiano. México: Ediciones Grij albo.
Reguillo, Rosana. (2001). Anclajes y mediaciones del sentido. Lo subjetivo y el orden del discurso: un debate cualitativo. Guadalajara: Dossier.
Ricoeur, P. (1995). Tiempo y narración. Vol. I, Confi guración del tiempo; Vol. II, Configuración del tiempo en el relato de fi cción; Vol. III, El tiempo narrado. México: Siglo XXI.
Sánchez, José A. (1999). Dramaturgia de la imagen.
Sandoval, C. A. (2001). Investigación Cualitativa.Segunda Edición Aumentada y Corregida.Bogotá: ICFES/ASCUN.
Schultz, A. (1993). “Construcción significativa del mundo social. Fundamentos de una teoría de la comprensión intersubjetiva”. En: Introducción a la sociología comprensiva. Barcelona: Editorial Paidós.