How to Cite
Chevallier, J.-F. (2011). For a minor theater (deleuze and the theater 2). Revista Colombiana De Artes Escénicas, 5, 7–19. Retrieved from https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/artescenicas/article/view/9277

Authors

Jean-Frédéric Chevallier

Director de escena y filósofo. Estudió filosofía, sociología y teatro al nivel maestría. Es Doctor
en estudios teatrales por la Universidad de la Sorbonne Nouvelle donde impartió clases.

Universidad de la Sorbonne Nouvelle
a@gmail.com

Abstract

There are three texts in which Gilles Deleuze questions the theater activity. The first one proposes notion of “theater of repetition” (in the introduction to Difference and Repetition, 1968), in the second one he defends the idea of a “minor theater” ( in One Manifest Less, 1979), and in the third one he proposes a dynamics that leads to exhaustion (in The Exhausted, 1992). Once, the author of this article studied the implications of the first expression; this time what is at stake in the second text will be explained: Why, what for and how to think in a minor theater?

Carroll, Lewis. (2002). Alice’s adventures in wonderland. Nueva York: Modern Library.

Cortazar, Julio. (1984). Rayuela. Madrid: Cátedra. p. 533.

Chevallier, Jean-Frédéric. (2007). “El teatro de la repetición (Deleuze y el teatro 1.)”. En: Revista K. No.1. México. pp. 12-18.

Deleuze, G. (1968). Différence et répétition. Paris: P.U.F. pp. 159-162.

_________. (1979). Un manifeste de moins. Paris: Minuit.

_________. (1983). Cinéma I. L’Imagemouvement. Paris: Minuit.

Joyce, James. (1929). Ulysse. Paris: Gallimard. Martínez, A. & Le Pors, S. (2006). Avignon, qu’en dira-t-on? Une semaine de recherche en Avignon sur le geste contemporain. Paris.

Nancy, Jean-Luc. (2004). La representación prohibida. México: Fractal.

Viviescas, Víctor. (2006). “Sobre, entorno, alrededor de la fragmentación”. En: El gesto teatral contemporáneo. México: Casa Refugio Citlaltépetl.

Downloads

Download data is not yet available.
Sistema OJS - Metabiblioteca |