How to Cite
Molina Cruz, J. C., & Alzate Palma, D. E. (2012). Invocation of fiction, un cuerpo que transita entre la realidad y la ficción. Revista Colombiana De Artes Escénicas, 6, 182–193. Retrieved from https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/artescenicas/article/view/9247

Authors

Juan Camilo Molina Cruz

Licenciado en Artes Escénicas con Énfasis en Teatro de la Universidad de Caldas. Docente del Departamento de Artes Escénicas, Universidad de Caldas.

Universidad de Caldas
a@gmail.com
Daniel Eduardo Alzate Palma

Estudiante de sexto semestre de la Licenciatura en Artes Escénicas de la Universidad de Caldas

Universidad de Caldas
a@gmail.com

Abstract

This article pretends to develop, from the director and the actor’s view point, and in an anecdotic way, the idea on how the  “Invocation of Fiction” proposal was configured taking the creation and confrontation processes with the audience as a reference, trying to discuss about tensions existing in reality and in fiction, and how the actor’s body becomes the vehicle, or better, the bridge which allows the transit between presentation and representation.

Barba, Eugenio. (1983). Las islas flotantes. Mexico: Universidad Nacional Autónoma de México.

________. (2010) El arte secreto del actor. Cuarta edición. Lima, Perú: Editorial San Marcos.

Cardona, Patricia. (1993). La percepción del espectador. Ciudad de México: CENIDI-Danza.

García, Santiago. (2006).”La investigación y los procesos de creación colectiva”. En “La investigación en artes y el arte como investigación”. Colombia: Universidad Distrital Francisco José de Caldas.

Lecoq, Jacques. (2003). El Cuerpo Poético, una pedagogía de la creación teatral. España: Alba Editorial.

Masgrau, Lluis. (1994) “El puente de los vientos, un mes de trabajo con Iben Nagel Rasmussen”. En “Máscara” No 16. México.

Pavis, Patrice. (2008). Diccionario del Teatro. Buenos Aires, Argentina: Editorial Paidós SAICF, Defensa 599.

Downloads

Download data is not yet available.
Sistema OJS - Metabiblioteca |