How to Cite
Prada Prada, J. (2013). Brecht and the theater in colombia. Reflections on his influence in the development of the theater praxis in colombia. Revista Colombiana De Artes Escénicas, 7, 134–144. Retrieved from https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/artescenicas/article/view/9208

Authors

Jorge Prada Prada

Maestro en Arte Dramático. Maestro de la Academia Superior de Artes de Bogotá, Facultad de Artes, Universidad Distrital. Fundador y Director del Teatro Quimera. Escritor y ensayista de teatro. Miembro ACIT, Red Nacional de Investigación y Crítica Teatral

Universidad Distrital
a@gmail.com

Abstract

The theories and work of the dramatist from Augsburg, especially from the second half of the XX Century, have had a wide recognition and acceptance in Colombia. Enrique Buenaventura (1925-2003) emphasized the aspects in which the influence of the German poet and dramatist was crucial in what was known as The New Colombian Theater fundamentally those aspects related with the relationship with the audience that, somehow invigorated the relationships of all instances intervening in the theatrical task

Brecht, Bertolt. (1976). Escritos sobre Teatro. Buenos Aires, Argentina: Editorial Nueva Visión.

Buenaventura, Enrique. (1992). Máscaras y fi cciones. Cali: Centro Editorial Universidad del Valle.

Duque, Fernando. (2005). Antología del Teatro Experimental de Bogotá. Bogotá: Instituto Distrital de Cultura y Turismo. Bogotá

Grandes poetas ilustrados. (1977). Bertolt Brecht. Valencia: Editorial La Máscara.

Reyes, Carlos José. (2004). La Actividad Escénica en la Universidad Nacional. Cuatro décadas: 1945-1985. En Miradas a la Universidad Nacional de Colombia. Bogotá: Universidad Nacional de Colombia.

Downloads

Download data is not yet available.
Sistema OJS - Metabiblioteca |