How to Cite
Suárez Álvarez, J. I. (2014). My experience with the layton method. Revista Colombiana De Artes Escénicas, 8, 131–143. Retrieved from https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/artescenicas/article/view/9127

Authors

Jorge Iván Suárez Álvarez

Doctor en Bellas Artes (Diseño, espacio y tecnología) por la Facultad de Bellas Artes, Universidad
Complutense de Madrid. Máster Internacional en Escenografía por la misma institución. Licenciado
en Dirección de Escena y Dramaturgia, especialidad Dirección de Escena por la Real Escuela Superior
de Arte Dramático de Madrid. Estudia en el “Laboratorio Teatral de William Layton” cursando dos años de interpretación y tres de dirección con el mismo Sr. Layton. En Colombia ha sido docente de actuación en la Universidad de Antioquia, en cursos de interpretación con grupos profesionales y otras
entidades. Actualmente es docente del Programa de Arte Dramático de la Universidad del Atlántico
e investigador del grupo Investigaciones Visuales del Caribe (Videns).

Universidad Complutense de Madrid
jorgeisuarez@mail.uniatlantico.edu.co

Abstract

This article is meant to be a general tour of the interpretative technique proposed by the method of William Layton and taught in the Theatre Laboratory of the same name, a tour as a personal tribute on the centenary of his birth.

It is not intended to undertake a thorough analysis of the method constituent elements, but to address them from the experience, my experience in its learning and subsequent creative and pedagogical practice, a tour that, while dealing with its fundamental aspects also included my view of it and some students view of this tool that I have been teaching in Colombia. Therefore it does not focus completely on the proposed systematic, because, as Mr. Layton would say, it is practice, the constant and disciplined work on its constituent elements which will give validity, according to each actor, to his method.

Alonso, J.L. (1981). Entrevista con William Layton. Primer acto, 188, 30-33.

Barr, T. (2002). Actuando para la cámara. Manual de actores para cine y tv. Madrid: Ed. Plot.

Brook, P. (2004). Más allá del espacio vacío. 2ª Edición. Madrid: Ed. Alba.

Layton, W. (1990). ¿Por qué? Trampolín del actor. Madrid: Ed. Fundamentos.

Martínez, G. (2012). Apostillas. Memoria teatral. Medellín: Fondo Editores Universidad EAFIT.

Downloads

Download data is not yet available.
Sistema OJS - Metabiblioteca |