Authors
Abstract
The actual investigation was made to find out how the teenager mom may choose her mother hood of how to earn academic, understanding. The issue took place, during the observation, and deep interviews. After that, some analysis was made to identify that for a high school teenager, the sense of being a mom imply the conjugation of three elements, such as, maturity, responsibility, and to give her self to people which, these get, comtogether, allowing, to visualize, that, being a teenager, it is impossible, to be the same ones again.
Keywords:
References
CASTAÑEDA, Elsa. Jóvenes, cultura y sociedad: los adolescentes y la escuela a final de siglo. En: Revista Nómada No. 4 (marzo 1996). Santa Fe de Bogotá: Fundación Universidad Central. ISBN: 0121-7550 p. 75
COLOMBIA. UNIVERSIDAD PEDAGÓ-GICA NACIONAL. Revista Colombiana de Educación No. 44 (primer semestre 2003). Santa Fe de Bogotá: Editorial Ápice. ISBN: 0120-3916 p. 25-31
DE LA CUESTA BENJUMEA, Carmen. Tomarse el amor en serio: contexto del embarazo en la adolescencia. Medellín: Editorial Universidad de Antioquia, 2002. ISBN: 958-655-545-3
GUILLIGAN, Carol. La moral de la teoría psicológica del desarrollo femenino. Cambridge: Harvard University Press, 1982. ISBN: 968-16-2167-0
JARAMILLO, L G y MURCIA, N (2000). Investigación Cualitativa. Una Guía para Abordar Estudios Sociales. Armenia (Quindío): Kinesis.
MARGULIS, Mario y URRESTI, Marcelo. Jóvenes: desorden cultural y palimpsestos de identidad. Santa Fe de Bogotá: Panamericana Formas e Impresos S.A., 1998. ISBN: 958-665-011-1 p. 3-21
PARRA SANDOVAL, Rodrigo. El tempo mestizo: escuela modernidad en Colombia. Santa Fe de Bogotá: Panamericana Formas e Impresos S.A., 1998. ISBN: 958-665-011-1 p. 278-304
VALENZUELA, José Manuel. Identidades juveniles. Santa Fe de Bogotá: Panamericana Formas e Impresos S.A., 1998. ISBN: 958-665-011-1 p. 22-37