How to Cite
Cuartas, C. (2012). Obsoletebody. Revista Colombiana De Artes Escénicas, 6, 42–51. Retrieved from https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/artescenicas/article/view/9227

Authors

Camilo Cuartas

Licenciado en Educación Básica, Énfasis Artístico y Cultural: Artes Representativas de la Universidad
de Antioquia. Integrante del grupo de Investigación Hipertrópico de la misma Universidad, Actor e investigador del Grupo de teatro Deambulantes en Medellin, Colombia.

Universidad de Antioquia
a@gmail.com

Abstract

ObsoleteBody is the result of a research project part of the graduation requirement for the BA in Representative Arts at Universidad de Antioquia, in which an analysis of the logics behind the social-cultural exchange from the new information and communication technologies, ICTs, is carried out, and, to this extent, the emerging forms to understand the human beings’ organic body in that interaction. All this is analyzed under the post-humanism screening as an emergent paradigm in order to derive a scene setting methodology which responds in the same way to current topics.

Aguilar, H. (2010). “La performatividad o la técnica de la construcción de la subjetividad”. Universisdad Nacional de Río Cuarto, http://www.unrc.edu.ar/publicar/borradores/Vol7/pdf/La%20performatividad%20o%20la%20tecnica%20de%20la%20construccion%20de%20la%20subjetividad.pdf

Barthes, R. (1987). El susurro del lenguaje. Barcelona:Paidós.

Deleuze, G. y Guattari, F. (2002). Mil mesetas.Barcelona: Pre-Textos.

Echeverría, J. (1999). Los señores del aire: telépolis y el Tercer Entorno. Barcelona: Destino.

Jarque, J. M. (2008). El mito digital. Barcelona: Anthropos.

Landow, G. P. (2009). Hipertexo 3.0. Barcelona:Paidós.

Lévy, P. (2007). Cibercultura. Barcelona: Anthropos Editorial.

Lyotard, J. F. (1998). Lo Inhumano. Buenos Aires, Argentina: Ediciones Manantial.

Downloads

Download data is not yet available.
Sistema OJS - Metabiblioteca |