How to Cite
Molina Cruz, J. C. (2014). Deepening in actuation through projects. Revista Colombiana De Artes Escénicas, 8, 251–257. Retrieved from https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/artescenicas/article/view/9141

Authors

Juan Camilo Molina Cruz

Licenciado en Artes Escénicas con Énfasis en Teatro de la Universidad de Caldas. Docente del Departamento de Artes Escénicas, Universidad de Caldas

Universidad de Caldas
talamo_5@yahoo.com

Abstract

This article presents an explanation of approaches assumed for the development of academic activities in the deepening core in Actuation “Staging and Actuation I and II” from the 345 Study Plan of the Bachelor in Performing Arts with emphasis in Theater program at Universidad de Caldas, in consideration to the aspects intervening in a creative process from the perspective of project-based learning , and how to objectify problems assigned to the actuation phenomenon within the framework of an observed and systematized practice.

Barba, E. (2002). La esencia del teatro. Cuadernos de ensayo teatral, 22. México: Paso de Gato.

DRAE. (2001). Profundizar. Recuperado de http://lema.rae.es/drae/?val=profundizar

Figarella, X., & Rodríguez, F. (2004). Desarrollo de capacidad emprendedora utilizando aprendizaje basado en proyectos. IV Congreso de Investigación y Creación Intelectual de la UNIMET. Caracas.

Hurtado Sáenz, L., Jaime, C.J, Molina Cruz,.C., Vinasco Benavides, A., & Suárez Hincapié, D.C. (2013). Teatro Inverso. Rastros sin rostro. De la creación a la investigación. Premio Nacional de Investigación 2013. Bogotá: Mincultura, Colección Pensar el Teatro.

Maldonado Pérez, M. (2008). Aprendizaje basado en proyectos colaborativos. Una experiencia en educación superior. Laurus, 14(28), 158-180.

Meyerhold. (1998). El actor del futuro y la biomecánica. En Ceballos, E. (Ed.). Diccionario de práctica teatral. Escenología.

Downloads

Download data is not yet available.
Sistema OJS - Metabiblioteca |