Authors
Abstract
This article presents an explanation of approaches assumed for the development of academic activities in the deepening core in Actuation “Staging and Actuation I and II” from the 345 Study Plan of the Bachelor in Performing Arts with emphasis in Theater program at Universidad de Caldas, in consideration to the aspects intervening in a creative process from the perspective of project-based learning , and how to objectify problems assigned to the actuation phenomenon within the framework of an observed and systematized practice.
References
DRAE. (2001). Profundizar. Recuperado de http://lema.rae.es/drae/?val=profundizar
Figarella, X., & Rodríguez, F. (2004). Desarrollo de capacidad emprendedora utilizando aprendizaje basado en proyectos. IV Congreso de Investigación y Creación Intelectual de la UNIMET. Caracas.
Hurtado Sáenz, L., Jaime, C.J, Molina Cruz,.C., Vinasco Benavides, A., & Suárez Hincapié, D.C. (2013). Teatro Inverso. Rastros sin rostro. De la creación a la investigación. Premio Nacional de Investigación 2013. Bogotá: Mincultura, Colección Pensar el Teatro.
Maldonado Pérez, M. (2008). Aprendizaje basado en proyectos colaborativos. Una experiencia en educación superior. Laurus, 14(28), 158-180.
Meyerhold. (1998). El actor del futuro y la biomecánica. En Ceballos, E. (Ed.). Diccionario de práctica teatral. Escenología.
PDF (Español)
FLIP






