How to Cite
Cuesta Trujillo, M. C. . (2017). Treatise on the relationship between the performing arts and spirituality. Revista Colombiana De Artes Escénicas, 11, 263–268. Retrieved from https://revistasojs.ucaldas.edu.co/index.php/artescenicas/article/view/301

Authors

María Carolina Cuesta Trujillo

Estudiante Licenciatura en Artes Escénicas, Universidad de Caldas.Manizales, Colombia.

Universidad de Caldas
caro-cuesta@hotmail.com

Abstract

It is impossible to read authors, such as Grotowski and De la Parra, without the deepest emotion emerging after the surprise of those who fully identify with each phrase, each idea, each thought embodied in thousands of codes. It is shocking to experience the feeling of how a writing could be perfectly inspired by the life of the person who reads it.

Caixach, A. (2009). La técnica orgánica del actor. Un camino hacia lo invisible. Dosier Grotowski, Estudis escènics, 36, 372- 383. Recuperado de https://www.raco.cat/index.php/EstudisEscenics/article/viewFile/253353/340119

De la Parra, M. A. (2011). El cuerpo del actor. CELCIT. Teatro: Teoría y práctica, 12. Recuperado de file:///C:/Users/%C3%91i/Downloads/rtc012.pdf

Innes, C. (1992). El teatro sagrado: el ritual y la vanguardia. Fondo de Cultura Económica. Recuperado de http://www.fce.com.ar/ar/libros/detalles.aspx?IDL=835

Stanislavsky, C. (1936). Preparación del actor. (Traducción de Ricardo Debenedetti). Recuperado de https://escueladeruso.com/wp-content/uploads/2015/09/StanislavskiKonstantin-Preparacion-Del-Actor.pdf

Downloads

Download data is not yet available.
Sistema OJS - Metabiblioteca |